آئین بزرگداشت شهدای گمنام «ابوالعباس» برگزار شد

آئین بزرگداشت سه شهید گمنام «ابوالعباس باغملک» با حضور اقشار مختلف مردم در این منطقه برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹ - 23July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، با حضور اقشار مختلف مردم آئین بزرگداشت سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس آرمیده در «ابوالعباس باغملک» در این منطقه برگزار شد.

در این مراسم جمع زیادی از جوانان، نوجوانان و خانواده‌های شهدا از شهرها و نقاط مختلف استان خوزستان حضور داشتند و یاد این لاله‌های بی‌نشان آرمیده در ابوالعباس باغملک را گرامی داشتند.

همچنین حاضران در این برنامه با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آن را به روح پرفتوح شهدا به ویژه سه شهید گمنام آرمیده در ابوالعباس باغملک هدیه کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیکر پاک 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنج‌شنبه 29 تیر ماه سال 1396 همزمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) ششمین ستاره آسمان امامت و ولایت در باغملک زادگاه سردار شهید صحن‌علی تاراس و سردار شهید تاج‌محمد پرویزی تشییع شد.

پیکر پاک این سه کبوتر مهاجر پس از برگزاری آئین تشییع، با بدرقه خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور دیار شهید مجتبی زکوی‌زاده، سردار شهید فرامرز رضازاده و سردار شهید محمدرضا علیخانی در کوه منگشت منطقه ابوالعباس باغملک آرام گرفت تا مزارشان زیارتگاهی برای مردم این سرزمین شود.

یکی از این شهدای دفاع مقدس جوان 20 ساله‌ای است که در عملیات رمضان در تابستان سال 1361 در نبرد با دشمنان به فیض شهادت نائل آمد.

این جوان دلیر در منطقه عملیاتی پاسگاه زید شربت شهادت نوشید و پس از 35 سال پیکر پاکش میهمان مردم دیار ابوالعباس باغملک شد.

یکی دیگر از این شهدای والامقام شهید گمنامی است که در زمان شهادت 17 سال سن داشت و در اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر به آسمان پر کشید.

این جوان ایرانی در منطقه عملیاتی جزایر مجنون به فیض شهادت نائل شد و پس از 34 سال پیکر پاکش توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تفحص شد و به خاک وطن بازگشت.

لاله بی‌نشان دیگر نیز جوانی 20 ساله است که در اسفند ماه سال 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید و نام خود را در زمره شهدای اسلام ثبت کرد.

این رزمنده جوان در منطقه عملیاتی شرق دجله آسمانی شد و پیکر پاکش با گذشت 33 سال به وطن بازگشت تا در خاک شهیدپرور منطقه ابوالعباس باغملک آرام گرفت.

منبع: تی نیوز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار