واکنش حزب الله به حمله احتمالی به سوریه

در صورت اجرای حمله گسترده علیه سوریه حزب الله وارد نبرد خواهد شد و رژیم صهیونیستی از اهداف اولیه حملات حزب الله خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱ - 28August 2013

واکنش حزب الله به حمله احتمالی به سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، هر چند بسیاری از تحلیل گران با اشاره به نزدیکی حزب الله و رژیم بشار اسد معتقدند با هر گونه حمله به سوریه باید انتظار واکنش حزب الله را داشته باشیم اما به نظر می رسد در صورتی که حملات علیه سوریه با هدف تغییر رژیم این کشور صورت پذیرد حزب الله به طور جدی و گسترده وارد منازعه خواهد شد و رژیم صهیونیستی نیز از جمله اولین اهدافی است که مورد هدف موشک ها و نیروهای حزب الله قرار می گیرد.

به گزارش "دیلی استار" لبنان: هر چند به نظر می رسد حمله احتمالی امریکا علیه سوریه به صورت موشکی و محدود خواهد بود ولی در صورتی که این حملات احتمالی با هدف تغییر رژیم سیاسی سوریه و به طور گسترده اجرا گردد، این جنگ به سوریه محدود نخواهد شد و با دخالت حزب الله شاهد گسترش جنگ در ورای مرزهای سوریه و احتمالا اجرایی حملاتی علیه اسرائیل خواهیم بود.

در واقع به این دلیل که سقوط احتمالی بشار اسد در سوریه و تغییر نظام سیاسی این کشور موازنه قدرت در منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد، به نظر می رسد در شرایطی که حزب الله احساس کند احتمال تغییر رژیم سوریه وجود دارد به طور جدی وارد بحران خواهد شد و با حمایت از دولت سوریه منافع امریکا در منطقه به خصوص رژیم صهیونیستی را با تهدید مواجه خواهد کرد.

البته این نکته شایان ذکر است که هر چند هنوز تصمیم حمله به سوریه از سوی امریکا به طور قطعی اتخاذ نشده است اما حتی با وجود عدم دخالت حزب الله در این نبرد، به دلایلی مانند پیچیدگی وضعیت سوریه هر کشوری که وارد بحران در این کشور شده و به سوریه حمله نماید با پیامدهای بلندمدتی مواجه خواهد بود و هزینه های امنیتی و اقتصادی فراوانی را بر آن تحمیل خواهد کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها