به مناسبت 29 مرداد، پایان جنگ تحمیلی علیه ایران

دفاع مقدس پایان ندارد

دفاع براى این ملت انقلابى، پایان نیافت و تنها شکل آن تغییر کرد، از دفاع در حوزه جنگ گرم و سخت به دفاع در حوزه جنگ سرد و نرم.
کد خبر: ۲۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱ - 20August 2014

دفاع مقدس پایان ندارد

خبرگزاری دفاع مقدس، رسول شادمانی: جنگ تاریخى دارد برای ثبت روی دیوار، و تقویم روى دیوار می گوید؛ در 31 شهریور 1359 ارتش بعث عراق به خاک ایران حمله کرد.

4 آبان 1359 خرمشهر سقوط کرد.

3 خرداد 1361 خرمشهر آزاد شد.

همین تقویم 29 مرداد 1367 را روز پایان جنگ نشان مى دهد.

روزها و ماه ها و سال هاى روى دیوار براى کسانى است که جنگیدند نه براى آنهایى که از حریم مقدس و شرافت والاى خود دفاع کردند، چرا که جنگ براى وقوع دو طرف مى خواهد و این دفاع است که براى مقابله با هجوم مى آید و تقدس می یابد و در این وادى دفاع پایان ندارد.

خاکریزهاى نظامى فرو ریخته است، دیگر نیازى به کلاه خود و حمایل نیست. به قمقمه احتیاجى نیست و آب درحد وفور است، آن قدر که اگر بیدار نباشى در آن غرق مىشوى. براى نجات باید همواره آماده بود و آگاه.

نظام و ملت مسلمان و انقلابى ایران اسلامى پس از پیروزى شکوهمند انقلاب همواره در حال دفاع و تقابل با نظام سلطه درحوزه هاى مختلف بوده است.

دفاع براى این ملت انقلابى، پایان نیافت و تنها شکل آن تغییر کرد، از دفاع در حوزه جنگ گرم و سخت به دفاع در حوزه جنگ سرد و نرم. مقاومت و دفاع  در حوزه هاى مختلف اقتصادى ، فرهنگى ، اعتقادی و... .

حالا دیگر جاى جاى این مرز و بوم منطقه جنگى است و یکایک مردمان ما رزمندگانى در تیررس دشمن. دشمن دانسته است که اهرم قدرت نظام، عقبه مردمى آن است و راه غلبه برآن شکاف بین ملت و حاکمیت.

جنگ اقتصادی با ابزار تحریم

نظام سلطه در حوزه اقتصادى جنگ را با ابزار تحریم به پیش مى برد و در این وادى اندیشه مردم را نشانه رفته است. تحریم به واقع ایجاد شکاف و تقابل بین ملت و حاکمیت است. جنگ در حوزه اقتصاد، خط مقدم نبردى است که اگر با شکست همراه باشد، تضمینى در موفقیت نهایى وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب در اهمیت این موضوع فرموده اند: "از جمله ی اساسی ترین کارهای دشمنان ملت ما و کشور ما در مقابله ی با کشور ما، مسائل اقتصادی است. البته در عرصه ی فرهنگی هم فعالند، در عرصهی سیاسی هم فعالند، در عرصه ی انحصارات علمی هم فعالند، اما در عرصه ی اقتصادی فعالیت بسیار زیادی دارند.

همین تحریم هائی که دشمنان ملت ایران زمینه سازی کردند یا آن را بر علیه ملت ایران اعمال کردند، به قصد این بود که یک ضربه ای بر پیشرفت کشور ما وارد کنند و آن را از این حرکت شتابنده باز بدارند. البته خواسته ی آنها برآورده نشد و نتوانستند از تحریم ها آن نتیجه ای را که انتظار داشتند، بگیرند و تدابیر مسئولان و همراهی ملت بر ترفند دشمنان فائق آمد، اما دنبال می کنند." (*)

و بر این اساس ضروریست که ملت در راه نیل به اهداف و آرمان هاى متعالى خود با درایت ایستادگی نماید تا همچون روزهاى خون و حماسه، بر این جنگ نابرابر و ظالمانه نیز فائق آیند.

همچنانکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند: "از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخش های دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی می شوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه ی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست، باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم." (*)

ایجاد شکاف بین دین و فرهنگ

استکبار زخم خورده از انقلاب اسلامی در شیطنتى دیگر درصدد ایجاد شکاف بین دین مبین و فرهنگ والاى اسلامى و ایرانى ماست.

پر واضح است که فرهنگ پوچ و موهوم غرب ظرفیت مقابله با فرهنگ ناب و اصیل اسلامى ـ ایرانى را ندارد و آنگاه که دشمن پى به این مهم مى برد و از شکست در این عرصه اطمینان حاصل مى کند، سمت و سو و شیوه جنگى خود را تغییر مى دهد و تاکتیکى دیگر به کار مى برد، "جدال با فرهنگ اسلامى توسط فرهنگ ایرانى."

در این جبهه، هدف ، اسلام ستیزى و دین زدایى است. طرفندى بدیع که دربسیارى از کشورهاى اسلامى جواب داده است.

ترویج سکولار و آموزه هاى موهوم سکولارى. تفرقه و ایجاد شکاف میان سنت و مدرنیته و فاصله میان نسل جدید و هویت دینى و اسلامى با دستمایه قراردادن فرهنگ کهن ایران.

چهره جوان امروز ایران را بیش از توجه به ارزش والاى اسلامى، معطوف فرهنگ کهن ایرانى نمودن یعنى جدایى میان دو مقولهاى که درکنار هم سدى نفوذناپذیر خواهد شد که موجبات وحشت استکبار را فراهم خواهد آورد.

اسلام و آموزه هاى اصیل آن است که به فرهنگ و تمدن کهن ایرانى هویت مى بخشد واین همان نکته ناخوشایند برای نظام سلطه است.

هوشیارى و روشنگرى دولتمردان با پشتوانه همیشگى مردمان شریف این مرز و بوم، قطع به یقین پیروزى دیگرى را به ارمغان خواهد آورد به شیرینى روزهاى مقاومت و پایدارى.


حقوق شهروندی به تعبیر غرب

امنیت عمومى و حقوق شهروندى حوزه دیگرى است که دشمن سناریوهاى متعددى را براى نبرد در این حوزه تنظیم کرده است. امنیت عمومى و حقوق شهروندى مرکزى ترین و پرامتیازترین نقطه سیبل است که کسب امتیاز آن براى جبهه استکبار بسیار ارزشمند و حیاتى است و براى دستیابى به این امتیاز از هیچ تلاشى فروگذار نخواهد کرد. دشمن دراین عرصه درصدد بى اعتماد کردن مردم به نظام وحاکمیت است.

تصویب، پیاده سازى و اجراى قانون جهت برقرارى نظم و امنیت داخلى از اهم وظایف حاکمیت در داخل است که در این راستا و همسو با الزامات و ضمانت اجراى قانون ممکن است افرادى مجازات و تنبیه شوند که این از بدیهیات است و در هر جامعه اى بسته به قوانین مندرج درقانون اساسى و مصوبات اجرایى آن جارى و سارى است.

حال اینکه دشمن با جنگ رسانه اى و سیاه نمایی در زمینه هایى چون حقوق شهروندى و حقوق بشر، تلاش دارد مردم و حاکمیت را رو در روى یکدیگر قرار دهد.

این در حالى است که همواره در اخبار رسیده از غرب و امریکاى به ظاهر متمدن و حافظ حقوق بشر و شهروندى اخبار دلخراشى را از جنایات صورت گرفته و ناامنى هاى موجود مى شنویم و مى بینیم که دل هر انسانى را به درد مى آورد.

چیزى از فاجعه مدرسه سندى هوک شهر "نیوتاون" در ایالت کنکتیکت نگذشته است. یک جوان 20 ساله  امریکایى با  استفاده از سلاحى که قانونى خریدارى کرده بزرگ ترین تراژدى در تاریخ آموزش و پرورش امریکا را رقم مى زند که طى آن 30 نفر از جمله 20 کودک کشته مى شوند و جامعه امریکا براى چندمین بار در شوک و بهت فرو مى رود.

درحال حاضر به ازاى 100 شهروند امریکایى، 90 قبضه سلاح گرم وجود دارد و هر فردى حتى بیماران روانى، جنایتکاران و سرخوردگان اجتماعى مى توانند با پرداختن چند دلار سلاح خریدارى کنند و حادثه اى خونین را رقم بزنند. این است حقوق شهروندى و امنیت عمومى!

اینها سوای حقوق شهروندی در غزه است! گویا مردمان در آنجا، زنان و کودکان غزه نشین، حقوقی ندارند که اینچنین در خون خود می غلطند و حتی حق ناله و فریاد زدن را هم ندارند! و گویا دولتمردان مدافع حقوق بشر و شهروندی در جهان را خوابی عمیق فرا گرفته است!

ودر پایان...

جنگ تحمیلی و متعاقب آن دفاع مقدس ملت مسلمان ایران، آغازگر راهی بود که پایانی بر آن متصور نخواهد بود. جنگ حق و باطل پایانی ندارد و پایان آن نابودی باطل است که آن هم وعده الهی می باشد.

شاید دفاع نظامی پایان یافته باشد، اما مقاومت و دفاع در دیگر حوزه ها ادامه دارد. دفاع در قاموس ادبیات اسلامی جهاد فی سبیل الله است و جهاد هیچگاه پایان نمی پذیرد.

دفاع نظامی، دفاع فرهنگی، دفاع اقتصادی، دفاع سیاسی و ... صحنه های نبردیست که همواره خاکریزهای آن پابرجاست.

جهاد فی سبیل الله زمانی ماهیت رزمی و جنگی به خود می گیرد که فتنه ای از سوی شیاطین و ایادی وابسته آنان، دین و حاکمیت دینی را تهدید نماید. لذا جهاد فی سبیل الله در دو حوزه رزمی و غیر رزمی تعریف می شود. اگر بر حوزه رزمی آن پایانی تصور شود، در حوزه غیر رزمی پایانی نخواهد داشت و میدان جهاد همچنان برقرار است.

(*)فرازهایی از پیام نوروزى مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال 1390

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار