مجتهدزاده در اولین نشست رابطین استانی سازمان زنان دفاع مقدس:

حماسه‌سازی‌های زنان در دفاع مقدس تبیین شود/ لزوم تعامل رابطان استانی با دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: حماسه‌سازی‌ها و دلاوری‌های زنان هنوز به اندازه کافی به جامعه معرفی نشده و این مهم به‌عهده نمایندگان سازمان زنان در استان‌ها است.
کد خبر: ۲۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 09August 2014

حماسه‌سازی‌های زنان در دفاع مقدس تبیین شود/ لزوم تعامل رابطان استانی با دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، "مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، صبح امروز در اولین نشست تخصصی (توجیهی-آموزشی) رابطین استانی این سازمان در ستاد مرکزی راهیان نور اظهار کرد: نقش زنان در دفاع مقدس بسیار مهم است و مدیران سازمان باید این بخش را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه این سازمان در ۲۳ مهرماه سال گذشته تشکیل شد، افزود: در نیروهای مسلح ایجاد هر سازمان جدیدی فرایند خاصی دارد و سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز با اقدامی جهادی تشکیل شد.

مجتهدزاده ادامه داد: این سازمان نیز باید مأموریتها و اهداف خاصی را دنبال کرده و تابع سیاستهای بنیاد باشد.

وی گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس وظیفه سیاستگذاری، هدایت و هماهنگی را بهعهده دارد و در سازمان زنان دفاع مقدس نیز فرآیند به همین شیوه است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، وظیفه این سازمان را هماهنگی، هدایت نظارت و حمایت دانست و اظهار کرد: این سازمان رایزنی با ادارات مختلف برای به نتیجه  رساندن پروژهها و ارتباط با دستگاههای اجرایی را در اولویت کاری قرار داده است.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت نهادها و ارگانها برای هماهنگی و هدایت فعالیتها شد و گفت: برای تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و الگوسازی در این زمینه باید از توانایی همه دستگاههای اجرایی بهره برد.

مجتهدزاده با بیان اینکه شخصیتسازی و ارائه الگو از نیازهای امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در شناسایی و معرفی شخصیتهای مهم تأکید دارند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اذعان کرد: حماسهسازیها و دلاوریهای زنان هنوز به اندازه کافی  به جامعه معرفی نشده و این مهم بهعهده نمایندگان سازمان زنان در استانها است.

وی ادامه داد: فصلالخطاب در این سازمان و رویکرد کلی در راهبردها و اهداف، بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

مجتهدزاده خطاب به حضار گفت: رابطان سازمان زنان در استانها به ابد با مبانی و اصول آشنا بوده تا بدانند چه رویکردهایی را باید در نظر بگیرند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر لزوم آشنایی زنان با دیدگاههای مقام معظم رهبری درباره بانوان، بخشی از پیام معظمله به کنگره ۷۵۰۰ زن شهیده را برای حضار قرائت کرد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اندیشه عمیقی در بیانات رهبر معظم انقلاب نهفته شده و ایشان کرامت زیادی را برای زنان قائلند و آنان را به تهذیب فرامیخوانند.

مجتهدزاده ادامه داد: زنانی که در موضوع دفاع مقدس فعالیت میکنند باید این سازندگی را در خود ایجاد کنند، زیرا در غیر اینصورت کار آنها برکت نخواهد داشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری نقش مادری و همسری را نیزاز اولویتهای اصلی زنان در زندگی دانسته و آن را بیبدیل میدانند.

مجتهدزاده با تأکید بر اینکه افق دید باید از مجموعه جغرافیایی فراتر برود و جهانی بیاندیشیم، اظهار کرد: جهانیان در حال روی آوردن به سمت اسلام هستند و کشور ایران بهترین دیدگاه را در این عرصه به دنیا عرضه کرده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در ادامه به بیان بخشی از مأموریتهای این سازمان پرداخت و گفت: حماسههای جاودانه حضور و مشارکت زنان در عرصههای مختلف فرهنگی و ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در ابعاد ملی، منطقهای و جهانی ازجمله مأموریتهای این سازمان است.

وی مهمترین رسالت سازمان را ترویج داشتهها برای جامعه بهخصوص نسل جوان عنوان و اظهار کرد: باید بدانیم این انقلاب به برکت چه فداکاریها و چه جانفشانیهایی به دست ما رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار