پکن:

با تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه، ایران و کره شمالی مخالفیم

وزارت خارجه چین با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه، ایران و کره شمالی مخالفت کرد.
کد خبر: ۲۴۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ - 28July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «پکن» اعلام کرد با تحریم های «یکجانبه» علیه روسیه، ایران و کره شمالی که سنای آمریکا روز گذشته به آن رأی داد مخالف است.

سنای آمریکا روز پنجشنبه تحریم هایی را برای مجازات روسیه و مداخله احتمالی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی تصویب کرد. از این پس تصمیم گیری درباره حفظ این موضع در برابر مسکو به عهده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

علاوه بر مسکو، بروکسل نیز از تصویب این تحریم‌ها در سنای آمریکا انتقاد کرده است زیرا این تحریم ها امکان مجازات شرکت های اروپایی را به وجود می‌آورد و همچنین ایران و کره شمالی را هدف قرار می‌دهد.

لو کانگ Lu Kang، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: ما متوجه هستیم که روسیه و کشورهای اروپایی نسبت به این موضوع به شدت واکنش نشان داده اند. پکن همچنان براین باور است که اختلافات میان کشورها باید از راه مذاکره حل شود.

کانگ در این کنفرانس خبری گفت: ما تصویب تحریم های یکجانبه را نمی پذیریم و چین قاطعانه با هر تدبیری که به منافع این کشور آسیب برساند مخالفت خواهد کرد.

شرکت های چینی که در کشورهای هدف تحریم قرار گرفته و به ویژه کره شمالی فعالیت دارند، ممکن است از تأثیر این تحریم ها آسیب ببینند. از طرف دیگر، ژاپن روز جمعه تحریم هایی را علیه دو شرکت چینی اعمال کرد. ژاپن این شرکتها را به پولشویی دارایی های کره شمالی متهم می کند.

لو کانگ خاطر نشان کرد:‌ ما با تصویب تحریم های یکجانبه در خارج از چارچوب شورای امنیت و از طرف هر کشوری که باشد مخالفیم.

وی افزود: «‌ ژاپن با این اقدام به ضرر خود کار کرده است. اگر ژاپن این تحریم ها را اعمال کند، این تحریم ها موانع سیاسی مهمی میان توکیو و پکن بوجود خواهد آورد و ژاپن مسئول پیامدهای آن خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار