«گل‌علی بابایی» آئین رونمایی از کتاب خداحافظ سالار:

داشتن داستان جذاب و پرکشش ویژگی بارز «خداحافظ سالار» است

«گل‌علی بابایی» داشتن داستان جذاب و پر کشش را از ویژگی‌های بارز کتاب «خداحافظ سالار» بر شمرد.
کد خبر: ۲۵۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ - 30July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «گل علی بابایی» از نویسندگان دفاع مقدس عصر امروز (یکشنبه) در آئین رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات همسر شهید «حسین همدانی» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، در سخنانی در خصوص این کتاب اظهارکرد: در 13 مهر ماه سال 94 و چند روز قبل از شهادت شهید «همدانی» جمعی از مسئولان نشر 27، به محضر مقام معظم رهبری رسیدند و گزارشی در خصوص چاپ کتاب کارنامه این لشکر ارائه دادند، که حضرت آقا ضمن تقدیر از زحمات انجام شده فرمودند که بحث رمان‌نویسی در دفاع مقدس کمتر پرداخته شده و باید این کمبود جبران شود.

وی در ادامه افزود: در همان زمان نگارش 5 رمان از خاطرات فرمانده‌هان، خانواده‌ها و رزمندگان مد نظر قرار گرفت که پس از شهادت شهید همدانی یکی از این رمان‌ها به زندگی‌نامه شهید همدانی از زبان همسرش اختصاص یافت که آقای حمید حسام که توانایی در خصوص رنگ‌آمیزی هنرمندانه خاطرات را دارند مسئولیت نوشتن این کتاب را بر عهده گرفتند.

بابایی در ادامه با بیان این که رمان زائیده ذهن نویسنده است اما برجستگی اینگونه کتاب‌ها دارا بودن شخصیت واقعی است، گفت: وقتی که کتاب خداحافظ سالار را مرور می‌کنید یک داستان جذاب و پرکشش را مشاهده می‌کنید و هیچ‌گاه از خواندن آن خسته نمی‌شوید و هر لحظه منتظر رویداد و یا حادثه‌ای هستید.

این نویسنده دفاع مقدسی در ادامه گفت: در چند سال اخیر زنانه نویسی در کشور زیاد شده است و بسیاری از نویسنده‌ها و راویان کتاب‌ها خانم‌ها هستند. علی‌رغم این که اینگونه کتاب‌ها حس بهتری را به مخاطب منتقل می‌کند اما یک نقطه مغفول دارد که شخصیت اصلی آن موضوع است و به همین خاطر خواننده فکر می‌کند رزمنده در آن گم شده است، اما در این کتاب این موضوع وجود ندارد و آقای حسام چون همرزم شهید همدانی بوده توانسته خواننده را در این زمینه اقناع کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار