انهدام تانک‌های رژیم صهیونیستی با موشک‌های «کورنت» حزب‌الله+تصاویر

پیروزی‌های حزب‌الله در جنگ 33 روزه با استفاده از موشک‌های ضد زره کورنت تکمیل شد، موشکی که می‌تواند دست‌ کم هزار میلی‌متر در زره نفوذ کند. حزب‌الله تانک‌های رژیم صهیونیستی را با همین موشک منهدم کرد.
کد خبر: ۲۵۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ - 02August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حزب‌الله لبنان از دهه 80 میلادی در مقابل زیاده‌خواهی‌ محور سعودی-صهیونیستی ایستادگی کرد و در سال 2000 توانست اسرائیل را از جنوب لبنان به عقب براند.

اما آمریکا، عربستان و اسرائیل یک نقشه پیچیده برای نابودی حزب‌الله کشیدند که در این نقشه به گفته «کاندولیزا رایس» حزب‌الله نقش آفرین، دردی خواهد بود که منطقه غرب آسیا تحمل خواهد کرد.

در سال 2006 مسئولان سعودی و صهیونیستی با یک برنامه پیچیده به دنبال از بین بردن حزب‌الله بودند و جنگ با یک بهانه واهی (ادعای اسیر شدن دو سرباز صهیونیست) آغاز شد. اسرائیل که یکی از قدرت‌های زرهی منطقه بوده و از طریق تیپ گولانی تلاش می‌کرد تا اقتدار نداشته خود را به رزمندگان حزب‌الله نشان دهد؛ گرفتار باتلاق جنوب لبنان شد.

حزب‌الله لبنان با استفاده از موشک‌هایی که رسانه‌ها آن را «کورنت» معرفی کرده بودند با تمام توان در مقابل ارتش تا دندان مسلح اسرائیل ایستادگی و جنوب لبنان را گورستان تانک‌های صهیونیست کرد.

انهدام تانک‌های رژیم صهیونیستی با موشک‌های «کورنت» حزب‌الله+  تصاویر

پیروزی‌های حزب‌الله در جنگ 33 روزه با پازل استفاده از موشک‌های ضد زره کورنت تکمیل شد. موشک‌هایی که به گزارش رسانه‌ها دست کم می‌توانند 1000 میلی متر در زره نفوذ کنند.

«کورنت» نوعی موشک ضد تانک هدایت‌شونده سنگین روسی است که در سال ۱۹۹۴ طراحی و ساخته شد. این موشک برای انهدام تانک‌های اصلی میدان نبرد نسل جدید و هلیکوپترها طراحی شده اما به خاطر هزینهٔ بالای تولید قرار نیست به طور کامل جای سیستم‌های ضدتانک قبلی را بگیرد. کد این موشک 9M133 و نام آن در نام ناتو AT-14 Spriggan است.

این موشک ۲۷ کیلو وزن و توانایی عبور از ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر زره فولادی را دارد و در مسافت‌های ۱۰۰ تا ۵۵۰۰ متری کارایی داشته و مدلی از آن با سرجنگی ترموباریک برای استفاده علیه سنگرها و نفرات نیز طراحی شده‌ است.

سایت گلوبال سیکیوریتی (Global Security) درباره موشک ضدزره «کورنت» می‌گوید: توسعه این موشک از سال 1994 آغاز شده است. این موشک بیش از 3 کیلومتر برد و بین 1100 تا 1200 میلی‌متر در زره نفوذ می‌کند و یک موشک هدایت شونده (Antitank Guided Missile) بهبود یافته برای هر شرایطی جوی است. در طول عملیات عراق در سال 2003 نیروهای آمریکایی با توانمندی پیش بینی نشده سلاح‌های عراقی (موشک‌های روسی کورنت) مواجه می‌شوند.

انهدام تانک‌های رژیم صهیونیستی با موشک‌های «کورنت» حزب‌الله+  تصاویر

سایت کریتیکال تریتس (Critical Threats) درباره موشک‌های کورنت حزب الله لبنان می‌گوید: موشک‌های کورنت از دسته موشک‌های نیمه هدایت شونده ضد زره است که توانایی از بین بردن انواع تانک‌ها را دارد.

این وبگاه افزود: موشک‌های «کورنت» حزب الله در جنگ با اسرائیل توانست تانک‌های مرکاوای ارتش اسرائیل را غیرفعال کند.

وبگاه کریتیکال تریتس (Critical Threats) با بیان ویژگی‌های این موشک ضد زره و توانمندی‌های آن ادامه داد: موشک «کورنت» حدود 5 کیلومتر برد دارد.

انهدام تانک‌های رژیم صهیونیستی با موشک‌های «کورنت» حزب‌الله+  تصاویر

این وبگاه با بیان ادعایی درباره نحوه انتقال موشک کورنت به لبنان مدعی شد: گزارش منابع اسرائیلی نشان می‌دهد که این موشک از طریق سوریه به دست حزب الله رسیده است.

یگان‌های ویژه حزب الله در منطقه «دره الحجیره» و «القنطره» در آنچه صهیونیست‌ها آن را کشتار تانک‌ها معرفی کردند، موفقیت‌های بسیاری به دست آوردند و توانستند ده‌ها دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را از بین ببرند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره انهدام تانک‌های پیشرفته مرکاوای رژیم صهیونیستی در جنگ جولای و آگوست سال 2006 میلادی گفت: انهدام تانک‌های مرکاوا یکی از اقدامات غیرمنتظره و غیر قابل تصور مقاومت برای اسرائیل بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما از سلاح کورنت که برای اسرائیل غیرمنتظره بود و یکی از توانمندی‌های محرمانه ما بود استفاده کردیم و تانک‌های مرکاوای آنها را منهدم کردیم.

وی درباره مکان‌یابی موشک‌های کورنت و انهدام تانک‌های مرکاوا گفت: این سلاح آزمون خود را در اماکنی که از آنجا به ما رسیده بود، پس داده بود.
 
انهدام تانک‌های رژیم صهیونیستی با موشک‌های «کورنت» حزب‌الله+  تصاویر

دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره اینکه مقاومت آیا همانطور که موشک‌های فراوانی برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی برای چندین ماه را داشت آیا درباره دارا بودن سلاح کورنت هم همینطور بود؟ و چه میزان تانک اگر وارد لبنان می‌شد، مقاومت می‌توانست آنها را منهدم کند؟، گفت: اگر صدها تانک هم  وارد می‌شدند، می‌توانستیم آن‌ها را منهدم کنیم.
 
انهدام تانک‌های رژیم صهیونیستی با موشک‌های «کورنت» حزب‌الله+  تصاویر

قدرت حزب‌الله در جنگ 33 روزه تا مدت‌ها لبنان را از حمله رژیم صهیونیستی در امان نگه داشته و صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که اگر جنگ جدیدی در منطقه غرب آسیا رخ دهد به شدت متضرر خواهند شد و حداقل احتمال آن نابودی شهرها و شهرک‌های آسیب پذیر همچون «صفد»، «نهاریا»، «طبریا» و حتی «تل آویو» و «حیفا» خواهد بود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار