فتاح:

کمک هزینه ازدواج مددجویان تا هفته آینده پرداخت می‌شود/ افزایش 50 درصدی مشارکت‌های مردمی در سال 95

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با هدف ترویج سنت حسنه ازدواج میان مددجویان در آستانه ازدواج، کمک هزینه ازدواج همه متقاضیان تا هفته آینده پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۵۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ - 02August 2017
کمک هزینه ازدواج مددجویان تا هفته آینده پرداخت می‌شود/ افزایش 50 درصدی مشارکت‌های مردمی در سال 95به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «سید پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با فرماندار،‌ کارکنان کمیته امداد و در بازدید از منزل چند مددجوی تحت پوشش شهرستان فارسان با اشاره به اینکه کمیته امداد نهادی مردمی است و عملکرد این نهاد بستگی به اعتماد عمومی دارد، اظهار داشت: نشانه و نتیجه اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد افزایش 50 درصدی مشارکت‌های مردمی در سال گذشته بود که البته باید بیش از این اعتماد عمومی افزایش یابد و تقویت شود.

فتاح اشتغال‌زایی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت را از سیاست‌های کمیته امداد برشمرد و افزود: مسئله مهم‌تر از پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی، نظارت و بازرسی از طرح‌ها و حمایت مستمر آنهاست؛ ضمن اینکه نباید تنها به آمار و ارقام در این زمینه اکتفا کرد، بلکه باید کارشناسی‌ها دقیق‌تر و آموزش‌ها بهینه‌تر شود.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه پالایش و خروج خانواده‌های تحت حمایت با دقت و هدفمند انجام می‌شود، گفت: هر خانواده پس از خودکفایی از حمایت کمیته امداد خارج می‌‌شود تا افراد نیازمند دیگر تحت حمایت قرار بگیرند.

وی تأمین مسکن مددجویان را اساسی‌ترین فعالیت کمیته امداد دانست و بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد این نهاد تغییر در رویه حوزه مسکن است؛ به‌گونه‌ای که اعتبارات هزینه شده از 65 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امسال این رقم در بودجه حدود 750 میلیارد تومان در در نظر گرفته شده است.

فتاح با اشاره به اینکه علاوه بر شناسایی فقر و نیازهای مددجویان در شهرستان‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های موجود نیز شناسایی می‌شود گفت: کمیته امداد به دلیل گستردگی فعالیت و پیشرفت روز افزون نیاز به ارائه خدمات به صورت الکترونیکی دارد؛ چرا که در این صورت خیران و نیکوکاران بیشتری برای رفع مشکلات نیازمندان با این نهاد مشارکت و همکاری خواهند کرد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه تلاش این نهاد بر فراهم کردن زمینه ازدواج مددجویان در آستانه ازدواج است، اعلام کرد: جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان در اولویت پرداخت‌های این نهاد قرار دارد؛ سال گذشته نیز همه متقاضیان دریافت کمک هزینه ازدواج موفق به دریافت این کمک شدند. همچنین کمک هزینه ازدواج متقاضیان امسال نیز تا هفته آینده پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها