بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره الزامات خبرنگاری؛

«خبرنگاری» مسئولیتی بسیار حساس، مهم و تعیین‌کننده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از ابزار در خبر جهت سازندگی ملی و تحقق اهداف و آرمان‌های اسلامی و انقلابی، از حرفه خبرنگاری بعنوان مسئولیتی بسیار حساس، مهم و تعیین‌کننده یاد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 08August 2017
نظرات رهبر انقلاب درباره الزامات خبرنگاری
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، 17 مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری شده است. بر همین اساس به بازخوانی بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز 16 آذر 1371 درباره بایسته‌های خبرنگاری پرداختیم.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سرپرست و مدیران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مسئولان دفاتر نمایندگی این سازمان در سراسر کشور با ایشان، ضمن ارائه رهنمودهایی، بر لزوم استفاده صحیح از ابزار در خبر جهت سازندگی ملی و تحقق اهداف و آرمان‌های اسلامی و انقلابی تأکید کردند.
 
مقام معظم رهبری در این دیدار از حرفه خبرنگاری بعنوان مسئولیتی بسیار حساس، مهم و تعیین‌کننده یاد کردند و فرمودند: بخش عظیمی از تبلیغات جهانی در پوشش خبر انجام می شود و امروز بسیاری از خبرگزاری‌ها و مراکز تولید و اشاعه خبر با نادیده گرفتن صدق و صحت خبر، مسئولیت وجدانی خود را پایمال می‌کنند و آنچه را که تحت عنوان خبر به افکار عمومی ملت‌ها ارائه می دهند در حقیقت تفسیر، برداشت و تحلیل از یک خبر در جهت مقاصد و مطامع استکبار جهانی است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ترفندهای خبری و تبلیغاتی استکبار برای مشوه ساختن افکار مردم دنیا نسبت به اسلام، مسلمانان و بویژه جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و فرمودند: بنگاه‌های خبرپراکنی وابسته به صهیونیزم بین الملل با ترتیب خاص کلمات و تنظیم عبارات خبری به مقاصد و اهداف خودجامه ی عمل می پوشانند و درقالب ارائه اخبار جهت دار، طرف مقابل خود را خلع سلاح می کنند و امروز این روند با تأکید خاصی علیه جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های اعتقادی ملت‌های مسلمان درحال انجام است.
 
رهبر انقلاب اسلامی ضرورت برنامه ریزی و آینده نگری خبرگزاری جمهوری اسلامی را در جهت مقابله هوشمندانه با ترفندها و توطئه های خبری و تبلیغاتی رسانه های ارتباط جمعی استکبار مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید ضربات تبلیغاتی و خبری دشمن را با سرعت و با استفاده از همان سلاح و ابزار به دشمن برگرداند. لذا انجام این مهم مستلزم برخوردار بودن خبرنگاران و سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی از بینشی عمیق و نافذ، آگاهی‌های سیاسی و نیز معلومات ادبی و فرهنگی است.
 
مقام معظم رهبری لزوم رعایت ‌دقت،‌ متانت، تعبیرات صحیح و محتوای مفید را در تنظیم و نگارش اخبار مورد تأکید قراردادند و فرمودند: خبرگزاری جمهوری اسلامی به مانند نبض کشور و نظام اسلامی باید عمل کند و با حرکت دقیق و منظم خود اخبار صحیح و با ارزش را از تحولات و رویدادهای داخلی و خارجی در اختیار مردم و مسئولان قراردهد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان اهمیت تجزیه و تحلیل اخبار بنگاه‌های خبری بین المللی را مورد تأکید قرار دادند و وظایف حساس و تعیین کننده مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی را به آنان یادآور شدند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار