لاریجانی در دیدار دبیرکل پارلمان‌های مرکوسور:

گروه کاری مشترک برای تقویت روابط با آمریکای لاتین تشکیل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت گسترش روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین گفت: تشکیل گروه کاری مشترک میان جمهوری اسلامی و پارلمان مرکوسور زمینه‌ساز توسعه تعاملات خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ - 07August 2017
گروه کاری مشترک برای تقویت روابط با آمریکای لاتین تشکیل شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه 16 مرداد ماه) با «آرلیندو چیناگلیا» دبیرکل پارلمان‌های منطقه آمریکای لاتین (مرکوسور) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به اهمیت و جایگاه پارلمان مرکوسور، اظهار داشت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی توجه به کشورهای آمریکای لاتین به‌ویژه بلوک اقتصادی مرکوسور دارای اهمیت بسیاری است.

وی بر لزوم ارتقاء و توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین تأکید کرد و افزود: امیدواریم پس از توافق هسته‌ای، همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی با این کشورها تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی در همکاری‌های پارلمانی، نبود ساز و کار مناسب برای تداوم و ارتقاء روابط و تعاملات است، از این رو در این عرصه ایجاد راهکار و ساز و کاری جهت توسعه همکاری‌های دو پارلمان ایران و مرکوسور بسیار ضروری است از لذا نظر می‌رسد که تشکیل یک گروه کاری میان دو پارلمان می‌تواند این امور را پیگیری کند.

لاریجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی به دنبال گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف است و در این عرصه کشورهای آمریکای لاتین می‌توانند جایگاه مطلوب و مناسبی را پیدا کنند.

رئیس قوه مقننه گفت: یکی دیگر از آثار مثبت گسترش همکاری‌های پارلمانی بین ایران و مرکوسور، تقویت رایزنی‌های سیاسی و استفاده از این ظرفیت‌ها برای حل و فصل مسائل و موضوعات مختلف است.

در این دیدار «آرلیندو چیناگلیا» دبیرکل پارلمان‌های منطقه آمریکای لاتین گفت: با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف، پارلمان مرکوسور علاقمند به گسترش روابط و تعاملات اقتصادی و سیاسی با ایران است از این رو برنامه‌های خوبی میان دو کشور برای تقویت روابط در نظر گرفته شده است.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد دکتر لاریجانی برای تشکیل گروه کاری میان پارلمان ایران و پارلمان مرکوسور افزود: تشکیل این گروه کاری زمینه توسعه روابط و تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی را فراهم می‌کند.

دبیرکل پارلمان‌های منطقه آمریکای لاتین ادامه داد: با توجه به اهمیت تاریخی و تمدنی ایران و ظرفیت‌های این کشور در حوزه‌های مختلف، کشورهای آمریکای لاتین آمادگی لازم برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی در قالب پارلمان مرکوسور را دارند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها