امیرحبیبی به دفاع پرس خبر داد

آغاز مراحل مقدماتی مجموعه تلویزیونی شهید لشگری/ چاپ 40 کتاب از خلبانان و شهدای نهاجا

رئیس دفتر مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت مجموعه شهید حسین لشگری به سفارش شبکه اول سیما در مراحل مقدماتی قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 16August 2014

آغاز مراحل مقدماتی مجموعه تلویزیونی شهید لشگری/ چاپ 40 کتاب از خلبانان و شهدای نهاجا

امیر نیکبخش حبیبی، رئیس دفتر مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه فرهنگی دفاع پرس از اجرای پروژههای فرهنگی با محوریت شهدای این نیرو خبر داد و اظهار کرد: دفتر مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش مستندات زیادی درباره ماموریتها و رشادتهای فرزندانمان در نهاجا را آماده ارائه به مردم کرده است.

وی در ادامه افزود: حدود ۴۰ عنوان کتاب از خلبانان و شهدای نیروی هوایی ارتش در دست جمعآوری و چاپ است که امیدواریم بتوانیم آنها را بهزودی به بازار ارائه کنیم.

 رئیس دفتر مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از روند کندی که بر تایید این آثار وجود دارد، گفت: تمام آثاری که درباره خلبانان نیروی هوایی ارتش در مرکز دفتر مطالعات استراتژیک نیروی هوایی تدوین شده است بر گرفته از مستندات موجود این نیرو است و هیچ ابهامی در صدق و صحت آنها وجود ندارد.

امیر حبیبی با بیان اینکه همکاری وزارت ارشاد برای سرعت بخشیدن به چاپ آثار دفاع مقدس نیروی هوایی میتواند یکی از مهمترین عوامل موفقیت در این عرصه باشد، تصریح کرد: متاسفانه وزارت ارشاد در روند تایید آثار ما سرعت عمل ندارد که امیدواریم مسئولین برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و معرفی قهرمانان این نیرو تدابیری را در دست اقدام قرار دهند تا بتوانیم هر چه سریعتر آثار موجود را روانه بازار کنیم.

وی در ادامه این گفتوگو، از رایزنی با یک گروه فیلمسازی برای ساخت مجموعه تلویزیونی شهید لشگری خبر داد و افزود: جلساتی را با گروهی از سینماگران برای ساخت مجموعه تلویزیونی شهید حسین لشگری داشتهایم و مراحل جمعآوری اطلاعات این پروژه با همکاری نیروی هوایی در حال انجام است.

رئیس دفتر مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ساخت مجموعه شهید حسین لشگری به سفارش شبکه اول سیما خواهد بود و نیروی هوایی هر کمکی برای انجام این پروژه لازم باشد را انجام خواهد داد.

امیر حبیبی درباره مراحل ساخت این مجموعه توضیح داد: مجموعه کارگردانی این اثر در حال تحقیقات مقدماتی از خانواده شهید لشگری هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار ما درباره اینکه کارگردانی این پروژه بر عهده چه کسی است، پاسخ داد: هنوز کارگردان این پروژه مشخص نیست و ما فقط از آغاز تحقیقات میدانی با خانواده و جمعآوری اسناد از نیروی هوایی مطلع هستیم.

رئیس دفتر مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: مجموعه شهید حسین لشگری یکی از پروژههای شبکه اول سیما خواهد بود که نهاجا آماده انجام هر گونه کمک در این زمینه است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار