یادداشت/ سیروس فتح‌اله

«سید مقاومت» دل لرزان صهیونیست‌ها را لرزان‌تر کرد

دبیرکل حزب الله لبنان با سخنرانی حساب شده خود دوباره دل لرزان صهیونیست‌ها را به لرزه انداخت و اعلام کرد: امیدواریم که [اسرائیل] در تأسیسات دیمونا هم تجدیدنظر کند، چون خطرناک‌تر است و باید برایش فکری کنند.
کد خبر: ۲۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ - 15August 2017
«سید مقاومت» دل لرزان صهیونیست‌ها را لرزان‌تر کرد

گروه بین‌الملل دفاع پرس ـ سیروس فتح‌اله؛ یکی از پژوهشگران رژیم صهیونیستی در گزارشی که در پایگاه «اسرائیل تایمز» منتشر کرده است، نوشت: «توافق‌نامه‌ای بین تروریست‌ها و صهیونیست‌ها به امضاء رسیده است که طبق آن صهیونیست‌ها متعهد شدند که تروریست‌ها را در نبرد عرسال حمایت کنند، تا باعث غافلگیری حزب‌الله شوند.»

هدف رژیم صهیونیستی از این اقدام این بود که می‌خواست از این طریق انتقام شکست خود در مقابل حزب‌الله را در سال 2006 بگیرد؛ اما هنوز جوهر توافق صهیونیست‌ها با تروریست‌ها خشک نشده و به اجرا در نیامده بود که رژیم صهیونیستی هشداری از سوی حزب الله دریافت کرد. این هشدار از زبان سفیر آلمان در بیروت طی ملاقاتی که با یکی از فرماندهان حزب‌الله داشت، اعلام شد.

این فرمانده حزب‌الله در دیدار با سفیر آلمان تاکید کرده بود که آن‌ها عزم خود را برای ریشه‌کن کردن تروریست‌ها در «قلمون» و «جرود عرسال» جزم کرده‌اند و هرگونه دخالت از سوی صهیونیست‌ها به نفع تروریست‌ها به مثابه اعلان جنگ با حزب‌الله است.

در پیام هشدارآمیزی که این فرمانده حزب الله اعلام کرد، آمده است: در صورتی‌ که رفتاری نسنجیده از اسرائیل سر بزند، حزب الله همه دریچه‌های جنگ را مقابل اسرائیل باز کرده و هیچ فرصتی را برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی از دست نخواهد داد و خسارت سنگینی به این رژیم وارد خواهد کرد.

این فرمانده حزب الله در ادامه تصریح کرد: اقدامات ما علیه گروهک‌های تروریستی در راستای پاکسازی سرزمین‌مان از لوث آن‌هاست. ما در این اقدام هیچ‌گونه تردیدی نداریم و هیچ کس هم نمی‌تواند مانع اقدام ما شود.

وی همچنین با اشاره به عواقب دخالت اسرائیل در ناکامی عملیات‌های حزب‌الله علیه تروریست‌ها اضافه کرد: اسرائیل اگر دست به اقدامات احمقانه‌ای علیه حزب الله بزند، باید منتظر پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی شده‌ای باشد. معادله‌ها تغییر کرده است. وجب به وجب خاک اسرائیل از موشک‌های حزب الله در امان نخواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که رژیم صهیونیستی با دریافت این پیام هشدارآمیز قطعا نسبت به حمایت خود از گروهک تروریستی جبهه تحریرالشام در جرود عرسال تجدید نظر کند و به این حمایت خاتمه دهد.

البته برای اولین بار نیست که اسرائیلی‌ها از سوی مسئولان مقاومت پیام‌های هشدارآمیزی دریافت می‌کنند. سال گذشته بود که صهیونیست‌ها بعد از تهدید سید حسن نصرالله مجبور شدند بر خلاف میل‌شان و به خاطر جلوگیری از نابودی مخازن آمونیاک در حیفا، این تأسیسات را به منطقه‌ای دیگری در سرزمین‌های اشغالی انتقال دهند. وقتی سیدحسن نصرالله هشدار داد که مخازن مواد شیمیایی در بندر حیفا در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد، صهیونیست‌ها از وقوع فاجعه شیمیایی در این بندر ترسیدند.

هشدار سیدحسن نصرالله به اینجا محدود نشده، زیرا وی در سخنرانی خود در مراسم سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه در دشت خیام در جنوب لبنان، مسئولان صهیونیستی را به نابودی کامل تاسیسات هسته‌ای دیمونا تیز تهدید کرده است. وی در این مورد گفت: « بعد از [تهدید مخازن] آمونیاک امیدواریم که [اسرائیل] در تأسیسات دیمونا هم تجدیدنظر کند چون خطرناک‌تر است و باید برایش فکری کنند

اگر به اظهارات مسئولان و مقامات صهیونیستی دقت کنیم، می‌بینیم که همه آن‌ها نسبت به وقوع درگیری با حزب‌‎الله هشدار می‌دهند و معتقدند که اگر بین اسرائیل و حزب‌الله جنگی دربگیرد، امنیت اسرائیل با خطر جدی مواجه می‌شود. سخنان تهدیدآمیز سیدحسن نصرالله سیلی از واکنش‌ها را از سوی صهیونیست‌ها به راه انداخته است.

«آوی یسخروف» تحلیلگر صهیونیستی که مسائل جهان عرب را تحلیل می‌کند، در گفت‌وگو با پایگاه خبری واللا در واکنش به تهدیدی که متوجه مخازن آمونیاک در حیفا می‌شود، تصریح کرد: ما هیچ گزینه‌ای در دست نداریم ما باید سخنرانی‌های سید حسن نصر الله به شکل خاصی پوشش بدهیم چون اظهارات وی مثل ستاره در رسانه درخشان و قابل فهم است.

از سوی دیگر «عودید بن عامی» فعال رسانه‌ای در شبکه دو رژیم صهیونیستی با اشاره به تهدیدهای سید حسن نصرالله و تاثیر این تهدیدات بر افکار عمومی این رژیم می گوید: من به سید حسن نصر الله اعتقاد دارم. او همانطور که درگذشته ثابت کرده است، انسان دروغگویی نیست. او همیشه پرونده‌های موثقی را مطرح می‌کند و درست می‌گوید که بیش از 1 میلیون نفر در مجاورت مخازن آمونیاک زندگی می‌کنند. این امر بسیار خطرناک است.

«گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز در همین خصوص می‌گوید که حزب الله توان موشکی خود را افزایش داده و سطح آنها را در حد بالایی گسترش داده است . ما حرف‌هایی که سید حسن نصرالله می‌زند راست می دانیم.

یکی دیگر از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌های این رژیم تصریح کرد: در صورت وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب الله لبنان، بارانی از موشک‌های این حزب بر تل‌آویو و دیگر شهرهای اسرائیل فرود خواهد آمد. وی گفت: دور از انتظار نیست که در صورت وقوع درگیری، سوریه درکنار حزب الله بایستد.

وی همچنین اضافه کرد: حزب‌الله به موشک‌های با قدرت تخریب خیلی بالا و نقطه زن دست پیدا کرده است.

بنی گانتس رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی طی گفت‌وگویی اظهار داشت: در صورت وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله موشک‌های هوشمند حزب الله قلب ارتش را در کریا (وزارت جنگ رژیم صهیونیستی) در تل‌آویو شلیک خواهد شد. حمله الکترونیک به پایگاه‌های خدماتی اسرائیل نیز منجر به از کار اندازی بانک‌ها و سایر مؤسسات خواهد بود.

روز گذشته سیدحسن نصرالله بار دیگر اسرائیل را به جنگی همه‌جانبه در صورت هر نوع ماجراجویی علیه لبنان تهدید کرد. وی گفت: «امروز صهیونیست‌ها حتی نسبت به کاشتن یک درخت در خاک لبنان توجه و اعتراض می‌کنند درحالیکه پیش از این، هیچ مشروعیتی برای لبنان قائل نبودند.»

در پایان می‌توان گفت، علی‌رغم اینکه کشورهای استکباری تلاش می‌کنند، به هر بهانه‌ای مانع پیشرفت محور مقاومت اسلامی شوند؛ ولی این محور با پرچمداری ایران اسلامی روز به روز به پیشرفت خود در ابعاد سیاسی، نظامی، اجتماعی و ... ادامه می‌دهد؛ تا جایی که بسیاری از طرف‌های خارجی نه‌تنها بارها اذعان کرده‌اند که حل بحران‌های منطقه بدون حضور کشورهایی که در خط محور مقاومت هستند، امکان ندارد، بلکه به این مسئله هم معترفند که اقدامات این محور در مقابله با گروهک‌های تروریستی تاثیرگذار و نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها