قربان مطرح کرد

ضرورت تعامل دستگاه های دولتی و غیر دولتی با سازمان زنان دفاع مقدس

مدیر برنامه ریزی، مالی و اداری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست تخصصی رابطین استانی بر ضرورت تعامل دستگاه های دولتی و غیر دولتی با این سازمان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ - 16August 2014

ضرورت تعامل دستگاه های دولتی و غیر دولتی با سازمان زنان دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فاطمه قربان مدیر برنامه ریزی، مالی و اداری سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، در نشست تخصصی (توجیهی ـ آموزشی) رابطین استانی که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم رابطین استانی بتوانند در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، زنانی ظهور کردند که میتوانند تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذیب خویش، و در ساحت حفظ خانهی سالم و خانوادهی متعادل، و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر، و جهاد اجتماعی را جهانی کنند و بنبستهای بزرگ را در هم بشکنند.گامهای موثری را بردارند. چرا که حضرت امام (ره) نیز فرمودند: از دامن زن مرد به معراج می رود.

قربان با بیان اینکه داشتن هدف جاذبه ای است برای حرکت رو به جلو، اظهار داشت: کلید هر موفقیتی در زندگی، داشتن هدف و تنظیم آن است و برای دوری از روزمرگی و گم نکردن راه لازم است اهدافمان را برای خود مرور کنیم، چرا که تکرار مادر تمام مهارتهاست.

قربان در ادامه، برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف را اولین گام در راستای تحقق اهداف دانست و خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی دقیق و تدوین برنامه عملیاتی و حرکت در راستای آن می توان با اعتماد به نفس بالا، نقشه  راه را  برای آینده ترسیم کرد.

وی چهار مولفه؛پتانسیل درونی، اعمال انسان، نتایج و عقاید را که همچون عقربه های ساعت به یکدیگر مربوط می شوند، در کیفیت دهی به برنامه موثر دانست و خاطر نشان کرد:با تلاش و پیش بینی مثبت و با اعتقاد و ایمان قلبی و استفاده از پتانسیلهای فردی می توان به موفقیت رسید.

 قربان ادامه داد: رشد و تعالی انسان هدفی است که بدون وجود مشکلات نمی توان به آن رسید بنابراین لازم است برای تحقق موفقیت، با انعطاف پذیری، و الگوپذیری و بسیج تمامی توان فکری برای حل مشکلات پیش روی اهداف گام برداشت.

وی خاطر نشان کرد: به منظور بهره برداری و ظرفیت سازی از آثار و ارزش های حضور، نقش آفرینی و مشارکت زنان در دفاع مقدس برای پیشبرد اهداف انقلاب، اسلامی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس به پیشنهاد سردار کارگر و با همت والای سردار سرلکشر دکتر فیروزآبادی تشکیل شد.

قربان با اشاره به مأموریتهای سازمان اظهار داشت: ثبت حماسه های جاودانه به ویژه نقش آفرینی و مشارکت زنان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن در دوران انقلاب و دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپردن آن میراث های گرانبها از مأموریتهای سازمان است.

وی بر جریان سازی و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و صبر مقاومت در ابعاد منطقه ای و بین المللی  تأکید کرد و ادامه داد: انتظار می رود رابطین استانی که بازوان سازمان می باشند برنامه های سالانه خود را ذیل برنامه های سازمان تدوین و عملیاتی کنند تا بتوانیم در تحقق برنامه تدوین شده پنج ساله موفق باشیم.

قربان با بیان اینکه مهمترین رکن تحول در جامعه  که ما را به چشم انداز 1404 می رساند نیروی انسانی است، ابراز امیدواری کرد؛ با تعامل متقابل سازمان و رابطین استانی بتوان الگویی فاطمی و زینبی برای زنان جامعه که نقش بی بدیلی در تربیت نیروی انسانی دارند ترسیم کنیم و مأموریتهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را در جهت ترویج مولفه های ایثار ، صبر، گذشت و .... جامعه عمل بپوشانیم.

مدیر برنامه ریزی، مالی و اداری سازمان نشر آثار و ارزش¬های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان خاطر نشان کرد: برای تحقق برنامه های سازمان، تعاملات و همکاری های سازمانی با نهادها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی حائز اهمیت است و بر ضرورت تعامل و جذب سایر دستگاهها و نهادها تأکید کرد.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار