من انقلابی‎‌ام (58)/ در «شب خاطره پاوه» عنوان شد؛

تاریخ صد ساله ملت ایران پُر از مبارزه، تلاطم و اعتراض برای رسیدن به هویت است

حجت‌الاسلام سعید فخر‌زاده گفت: وقتی تاریخ صد ساله ملت ایران را نگاه می‌کنیم دائماً پُر از مبارزه، تلاطم و اعتراض برای رسیدن به هویت است.
کد خبر: ۲۵۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ - 17August 2017
تاریخ صد ساله ملت ایران پُر از مبارزه، تلاطم و اعتراض برای رسیدن به هویت است

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب،‌ «حجت‌الاسلام سعید فخر‌زاده» مسئول واحد تاریخ شفاهی حوزه‌ی هنری در مراسم شب خاطره پاوه با بیان اینکه تاریخ صد ساله ایران پُر از مبارزه است، اظهار داشت: وقتی تاریخ صد ساله ملت ایران را نگاه می‌کنیم دائماً پُر از مبارزه، تلاطم و اعتراض برای رسیدن به هویت است. از مازندران، آذربایحان، کردستان،‌ لرستان و خوزستان همگی چنین نمونه‌هایی دارند.

وی گفت: نهضت ملی شدن صنعت نفت و مشروطه، نمونه‌ این مبارزه‌ها هستند. ملت ایران در سال 1357 به رهبری امام خمینی(ره) توانست هویت خود را با انقلاب اسلامی به دست آورد.

فخر‌زاده افزود: قدرت‌های بزرگ و کسانی که دنیا را تقسیم کردند به مفهوم استقلال برای کشورهای دیگر قائل نبودند. همین مسئله باعث شد تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های استکبار در مناطق مختلف ایران از جمله کردستان و خوزستان و آذربایجان آغاز شود و گروه‌ها و تشکل‌های زیادی را به کارگیری کردند و سپس جنگ بزرگ 8 ساله را دامن زدند. مردم ما در طول 40 سال انقلاب با رشادت‌ها و تلاش‌ها، هویت و استقال خود را ثبت کردند.

مسئول واحد تاریخ شفاهی حوزه‌ی هنری درباره شخصیت ماموستا قادر قادری نیز بیان کرد: ماموستا قادری از شخصیت‌هایی هستند که مصداق آیه قرآن است که می‌فرماید: در جنگ احزاب دشمنان پیامبر خواستند اسلام را از بین ببرند و تعدادی که در کنار پیامبر(ص) بودند از عهدشان برگشتند و خیانت کردند و به دشمن پیوستند اما اینجا خداوند می‌فرمایند کسانی بودند که عهدشان را نشکستند و جانشان را تقدیم کردند و شهید شدند و تعدادی نیز همچنان بر عهدشان هستند تا شهید شوند.

وی گفت: قادری در طول این 40 سال جان و مال و خانواده خود را در خطر انداخته و پای این انقلاب ایستاده است. کتاب «ماموستا» بخش کوچکی از تلاش‌های ایشان است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار