داعش پرچم‌ها و موانعش را از مسیرهای تلعفر جمع آوری کرد

منابع امنیتی عراق اعلام کردند همزمان با آمادگی ارتش برای آغاز عملیات زمینی در تلعفر تروریست‌های داعش پرچم‌ها و ایست‌های بازرسی‌شان را از راه‌های این شهر جمع‌آوری کردند.
کد خبر: ۲۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ - 19August 2017
داعش پرچم‌ها و موانعش را از مسیرهای تلعفر جمع آوری کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، منابع محلی در شهرستان تلعفر اعلام کردند به دنبال حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش و نزدیک شدن آغاز عملیات نظامی آزادسازی این شهرستان، گروه تروریستی داعش هر آنچه را که نشان‌دهنده مراکز فرماندهی این گروه تروریستی است، از بین برد.

به گفته این منابع داعش که پیش از این در شهر موصل و رمادی شکست‌های سنگینی را متحمل شده شروع به جمع آوری پرچم‌هاو ایست‌های بازرسی از مسیرها کرده است.

این منابع احتمال دادند پس از حملات داعش در اطراف پالایشگاه نفتی بیجی درگیری‌هایی در شهرستان شرقاط آغاز شود.

ارتش عراق با انتقال تجهیزات و تسلیحات نظامی سنگین به اطراف تلعفر برای حمله گسترده در این شهر با دستور فرماندهی ارتش آماده است.

بنا به گزارش منابع محلی، گروه تروریستی داعش نیز برای مقابله با عملیات مذکور، خطوط دفاعی خود را در ورودی‌های تلعفر تقویت کرده، تک‌تیراندازهای خود را در پشت‌بامها مستقر و خودروهای بمب‌گذاری شده و عاملان انتحاری را آماده کرده است.

پس از اتمام آمادگی نیروهای دولتی و محاصره کامل تلعفر و مناطق اطراف آن در طول ساعات آینده عملیات در این شهرستان آغاز می‌شود.

همچنین منابع امنیتی گزارش دادند همزمان با شروع درگیری‌ها در تلعفر، نیروهای امنیتی و نظامی مکلف شدند که مناطق شرقاط را که همچنان در اختیار داعش است و از طریق آن علیه مناطق بیجی حملات انتحاری انجام می‌دهند را بازپس گیرند.

گروه تروریستی داعش مناطق «دور الستمئة» و «زرکه» را هدف قرار داد و ده‌ها کشته و زخمی از میان غیرنظامیان، نیروهای پلیس اتحادیه و نیروهای عشایری بر جای گذاشت.

بنا به تحلیل ناظران، این عملیات باعث می‌شود تا دولت بغداد اعلام بازگشایی پالایشگاه نفتی بیجی را به تاخیر اندازد و احتمال می‌رود که این عملیات مانع حرکت نفت‌کش‌ها از بیجی به "حدیثه" و از آنجا به اردن شود.

تلعفر و حومه آن یکی از مناطق تحت کنترل داعش در عراق است. این منطقه در غرب موصل قرار دارد و در ۱۵۰ کیلومتری شرق مرز سوریه است.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار