سرلشکر باقری در آیین تودیع و معارفه وزیر دفاع:

رای بالای مجلس به امیر حاتمی پشتوانه عظیمی برای نیروهای مسلح است/ لزوم پیگیری اعتبارات نیروهای مسلح توسط وزارت دفاع

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رای بالا مجلس به امير حاتمی پشتوانه عظیمی برای نيروهای مسلح‌، نظام جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی ‌كشور خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ - 22August 2017
رای بالا مجلس به امیر حاتمی پشتوانه عظیمی برای نیروهای مسلح است/ لزوم پیگیری اعتبارات نیروهای مسلح توسط وزارت دفاع
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشكر پاسدار «محمد باقری» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌در مراسم توديع و معارفه وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بيان اينكه دستور خداوند متعال در قرآن كريم به مسلمانان اين است كه هر آنچه در توان داريد برای مقابله با دشمنان و افزایش قدرت بازدارندگی نظام اسلامی فراهم كنيد، اظهار داشت: وزارت دفاع چنين مسئوليت سنگينی بر عهده دارد و بحمدالله در طول تاريخ اين وزارتخانه به خوبی و در هر دوره نسبت به گذشته در مسير رشد و تعالی قرار داشته و ماموريت‌های محوله را به بهترين نحو به سرانجام رسانده است.

وی با بيان اينكه آنچه كه نيروهای مسلح به ويژه وزارت دفاع در ايجاد توان دفاعی انجام می‌دهد مصداق عمل صالح است، افزود: خداوند اين توفيق را به كاركنان مجموعه با بركت وزارت دفاع داده تا اين عمل صالح را انجام دهيد.

رئيس ستاد كل نيروهای مسلح‌ با بيان اينكه وزارت دفاع حاصل ادغام وزارت سپاه و وزارت دفاع سابق است و از سال 68 تاكنون دوره‌های موفقی را طی كرده است، تصريح كرد: طبق قانون و اوامر و تدابير فرمانده معظم كل قوا وظايف مهمی در بعد صنعت دفاعی، تامين نيازمندی‌های تجهيزاتی، تسليحاتی، همكاری و پشتيبانی از نيروهای مسلح، تامين معيشت نيروهای مسلح بر عهده وزارت دفاع گذاشته است.

وي با بيان اينكه وزارت دفاع و كاركنان اين مجموعه در دوره جديد بايد در مسيری حركت كنند كه نسبت به دوره گذشته رشد و پيشرفت چشمگيری را شاهد باشيم، گفت: در دوره مسئوليت سردار دهقان رشد و تعالی را كه حاصل تلاش شخص وزير، جانشين، تک تک مديران و كاركنان است را شاهد بوديم.

رئيس ستاد كل نيروهای مسلح با بيان اينكه در مسئله صنعت دفاعی تاكيد فرمانده معظم كل قوا بر مسئله كيفيت، کمیت، زمان و قيمت محصولات است، گفت: اگر محصولات دفاعی وزارت دفاع اين ويژگی‌ها ر‌ا نداشته باشد ما را به ‌‌هدف بازداندگی و اقتدار دفاعی نخواهد رساند.

رئيس ستاد كل نيروهای مسلح‌ تلاش انقلابی و جهادی برای تامين اعتبارات نيروهای مسلح را از انتظارات فراروی وزارت دفاع برشمرد و گفت: انتظار می‌رود وزير دفاع به مانند يک فرد جهادی در سنگر از‌ پا ننشيند و دائما در اين جهت تلاش كنند.

وی با قدردانی از پشتيبانی‌های دولت از نيروهای مسلح و اشاره به واقعیات شرایط تحریم و محدودیت‌های موجود در میزان اعتبارات نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح از اولویت‌های اصلی کشور هستند و در مقوله بودجه و اعتبارات انتظار است دولت محترم با حمایت‌های لازم روند توسعه توان و اقتدار‌ دفاعی و انجام ماموريت‌های آنان را به نحو تسهیل نماید.

وی همچنین توجه به حقوق و معيشت بازنشتگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بازنشستگان نيروهای مسلح كسانی هستند كه جان ‌خود را برای امنيت اين كشور گذاشتند و در حال ‌حاضر نياز به توجه ‌ويژه و درخور دارند.

رئيس ستاد كل نيروهای مسلح‌ با بيان اينكه از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود برای تصويب برخی قوانين به ويژه در حوزه سربازی نظرات‌نيروها‌ي مسلح را احصاء و مورد توجه قرار دهد، گفت: فرمانده معظم‌ کل قوا بارها فرموده‌اند مسئله خدمت سربازی مسئله نيروهای مسلح است و بايستي نظر نيروهای مسلح را مد نظر قرار داد، در حالیکه هم اکنون در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که ان‌شاءالله با همکاری مجلس محترم و اصلاح قوانین شاهد رفع آن باشیم.

رئيس ستاد كل نيروهای مسلح‌ در بخش ديگری از سخنان خود‌ با اشاره به مراسم توديع و معارفه وزير دفاع گفت: وزير جديد مانند سردار دهقان و بهتر از ايشان بايد كارها را پيش ببرند تا شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ايران باشيم.‌

وی با بيان اينكه سردار دهقان را از ابتدای انقلاب می‌شناسم ، گفت: وی برادری مومن، سختكوش، ‌انقلا‌بی، ولايی، پرتلا‌ش، فعال و در هر صحنه‌ای كه خدمت كرده‌اند منشا خدمات زيادی بوده‌‌اند و در وزارت دفاع تحريم‌ها و منابع اندک کار را به جلو بردند كه قابل تقدير است.

وی با تبريك انتصاب سردار دهقان به عنوان مشاور فر‌مانده معظم كل قوا گفت: مسئوليت جديد سردار دهقان نشان از اعتماد فرمانده كل قوا به اين سرباز عزيز ولايت است كه برای وی در مسئوليت جديد آر‌زوی توفيق و سربلندی در نظام مقدس جمهوری اسلامي را دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امير حاتمی ‌را فرمانده‌ای شناخته شده در نیروهای مسلح و برادری مومن‌، ولايی، سختكوش، كاردان و توانا در انجام مسئوليت‌ها دانست و گفت: ايشان در مسئوليت جانشينی وزارت دفاع فراتر از مسئوليت جانشين عمل كردند و در بسياری از بخش‌ها موفق بودند.‌

وي با تقدير از رئيس‌ جمهور برای انتخاب امير حاتمی به عنوان وزير دفاع گفت: از ‌نمايندگان مجلس نیز برای رای بالا و قاطع به امير حاتمی قدردانی می‌كنيم.

سرلشکر باقری با بيان اينكه رای اعتماد بالای نمايندگان به امير حاتمي چندين معنا دارد، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی بدانند كه مقام دفاعی كشور هنگامی كه در معرض رای و نظر نمايندگان ملت قرار می‌گيرد بالاترين رای و حمایت را خواهد‌ داشت و این یعنی در نظام و کشور اسلامی، موضوع دفاع، فراتر از هرگونه حزب، جناح، سليقه و نگر‌ش حائز اهمیت و توجه است.

رئيس ستاد كل نيروهای مسلح با بيان اينكه رای بالای نمايندگان به امير حاتمی پشتوانه عظیمی برای نيروهای مسلح‌، نظام جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی ‌كشور خواهد بود، گفت: پيام داخلی این رأی هم این است که هنگامي كه مسئله وزات دفاع، ‌نيروهای مسلح و دفاع از امنیت و اقتدار نظام اسلامی باشد همه نمايندگان و مردم در ميدان هستند و پای اقتدار نظام می‌ایستند.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها