اسحاق جهانگیری در کنگره ملی تجلیل از شهدای آزاده:

آزادگان در مواجهه با تهدیدات و فشارهای سخت فرصت‌های تاریخی ساختند

معاون اول رئیس جمهور در اولین کنگره تجلیل از شهدای آزاده با بیان اینکه ملت و مکتبی که انسان‌هایی چون آزادگان را تربیت می‌کند، شکست‌ناپذیر است، گفت: آزادگان در دوران اسارت در مواجهه با تهدیدات و فشارها فرصت‌های تاریخی ساختند.
کد خبر: ۲۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ - 17August 2014

آزادگان در مواجهه با تهدیدات و فشارهای سخت فرصت‌های تاریخی ساختند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اولین کنگره ملی تجلیل از شهدای غریب آزاده همزمان با ورود آزادگان به میهن صبح امروز با حضور "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور، "حجتالاسلام شهیدی" رئیس بنیاد شهید و "حجتالاسلام ابوترابیفرد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

جهانگیری با بیان اینکه ملت بزرگ ایران مدیون و میراثدار خون شهداست، بیان کرد: اعتقاد داریم که شهادت مسیر ترقی و تعالی هر ملتی است. یک ملت زمانی میتواند در تاریخ سربلند باشد که به شهادت و ایثار و از خودگذشتگی ایمان داشته باشد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را مدیون فداکاری عزیزانی است که در بحرانیترین شرایط و سختترین آزمونهای یک ملت، سینه سپر کردند، دشمنان ملت را به عقب راندند و برای کشور سرفرازی به ارمغان آوردند.

وی حضور در جمع خانواده شهدا را مایه افتخار دانست و تصریح کرد: از جمله دلایلی که با اطمینان درباره آینده جمهوری اسلامی ایران صحبت میکنیم این است که خون شهیدان پای درخت تنومند انقلاب ریخته شده است و خون شهید به هدر نخواهد رفت.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مراسم تجلیل از شهدای آزاده و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور جزو مهمترین رسالتها برای تک تک ما و نهادهای مسئول است، تصریح کرد: باید فرهنگ ایثار و مقاومت زنده بماند و نسل امروز بدانند پدرانشان در چه شرایطی از کشور دفاع کردند. آزادگان در سختترین شرایط از آرمانهای امام(ره) و انقلاب در روزهایی  که در چنگال دشمن بودند دفاع کردند.

جهانگیری افزود: انسان هنگامی که به بزرگی کار آزادگان فکر میکند میگوید ما کجا و اینها کجا؟ مگر یک انسان چقدر میتواند افتخارآفرین باشد که ابتدا در میدان رزم مدال افتخار دفاع، در مجروحیت مدال افتخار جانبازی، و پس از اسارت مدال افتخار اسارت را بر گردنش آویزد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در شرایطی که دیگران افتخار میکنند تنها رزمنده دفاع مقدس یا جانباز هستند، شهدای غریب آزاده همه مدالهای افتخار را کسب کردند.

وی با تاکید بر اینکه ملت و مکتبی که چنین انسانهای بزرگی را تربیت کند شکستپذیر نیست، اظهار داشت: آزادگان در روزهای اسارت و در مواجهه با تهدیدها و فشارها فرصتهای تاریخی ساختند. زمانی که از آزادگان یاد میکنیم امکان ندارد شهیدانی چون تندگویان، لشگری، ابوترابی و نیز فرماندهان شهید را به خاطر نیاوریم.

جهانگیری در ادامه سخنانش به جنایات اسرائیل در غزه گفت: در دنیایی که زندگی میکنیم رژیمهای گرگصفتی وجود دارند که از انسانیت بویی نبردهاند و دنیا شاهد جنایات بیسابقه رژیم کودککش صهیونیستی است. عدهای آدمها را محاصره میکنند و بر سرشان بمب میریزند و سازمانهای بینالملل در قبال این جنایات سکوت کردهاند و تنها جایی که فریاد برمیآورد ایران است.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: از طرفی با غده چرکین صهیونیستها و از طرف دیگر با غده داعش که با نام اسلام چه جنایتهایی را که انجام نمیدهد روبرو هستیم. باید چهره رحمانی اسلام به جهانیان معرفی شود. ملت بزرگ و تمدنساز ایران سعی میکند تا در  فضای بینالملل، اسلام رحمانی را در دنیا به نحو مطلوب ارائه کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار