امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران خبر داد:

اخطار پدافند هوایی ارتش به هواپیماهای دشمن/ رادار "پسیو آرایه‌فازی" به‌زودی رونمایی می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از رونمایی رادار "پسیو آرایه‌فازی" با قابلیت کشف هواپیماهای پنهان‌کار خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰ - 29August 2013

اخطار پدافند هوایی ارتش به هواپیماهای دشمن/ رادار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه مراسم تجدید پیمان فرماندهان پدافند هوایی با آرمانهای امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا پایگاه پدافندی در قشم راهاندازی شده است، گفت: فرماندهیکل قوا، ستادکل نیروهای مسلح و ستاد ارتش امور نظامی را در داخل مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تدبیر میکند و ما بهعنوان سربازان این فرمان را اجرا میکنیم. من این خبر را برای اولین بار است که میشنوم.


وی ادامه داد: هر دستوری را که از ستادهای فرادستی برسد اجرا میکنیم، ما توانستهایم سیستم پدافندی، پهپادی را در کل کشور گسترش دهیم.


فرمانده پدافند هوایی خاتمالانبیاء همچنین درخصوص آمادگی پدافند هوایی در صورت جنگ در سوریه تأکید کرد: قرارگاه همیشه آمادگی 100 درصد دارد.


امیراسماعیلی در پاسخ به این سؤال که آیا سامانههای راداری موجود پدافند توانایی کشف هواپیماهای مختلف را دارد، اظهار داشت: تمام تلاش ما این بوده است که با تجمیع سامانههای شنود الکترونیکی و اطلاعاتی در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور بتوانیم هواپیماهای پنهانکار را بهموقع شناسایی و کشف کنیم، البته هواپیماهایی را هم کشف کردهایم و به آنها اخطار دادهایم که خلبان آن هواپیماها به اخطارها پاسخ داده و از منطقه دور شدهاند.


وی اضافه کرد: البته رادارهای ما قابلیت بیشتری دارند و بهتنهایی قادر هستند هواپیماها را کشف کنند و انشاءالله شگفتیهای بعدی این رادارها در صحنههای عملیاتی مشخص میشود.


فرمانده پدافند هوایی خاتمالانبیاء تصریح کرد: رادار پسیو آرایهفازی که هم پسیو اقتدار دارد و آرایهفازی آن اقتدار دارد و هم از نظر تاکنیک و تکنیک مقتدر است این رادار هم بهخوبی میبیند و هم غافلگیر نمیشود و امروز به مرحله ظهور کامل رسیده و در هفته دفاع مقدس و در 10 شهریور به بهرهبرداری میرسد و بهمحض اینکه مکان آن مشخص شد آن را در یکی از نقاط کشور گسترش میدهیم و تولید آن نیز در دست اقدام است.

نظر شما
پربیننده ها