یادواره شهید «حاج‌حسین بصیر» برگزار می‌شود

سی‌امین یادواره شهید «حاج‌حسین بصیر» و ۳۵۰ شهید شهرستان فریدون‌کنار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ - 26August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سی‌امین یادواره شهید «حاج‌حسین بصیر» و ۳۵۰ شهید شهرستان «فریدونکنار» با حضور جمعی از پیشکوستان دفاع مقدس و خانواده شهدای روز ۲۳ شهریورماه پس‌از اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلای این شهرستان برگزار خواهد شد.

حسین بصیر در شب شام غریبان سال ۱۳۲۲ در فریدونکنار به دنیا آمد. وی در دوران کودکی و نوجوانی با جمع کردن کودکان و نوجوانان، مجالس عزاداری برگزار می‌کرد و بعدها پرتوی گیرای ولایت او را محور سوگواران کرد و در همان اوان کودکی از مرثیه سرایان خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) شد.

سردار بصیر در جبهه‌ها و مناطق مختلف زخمی و شیمیائی شد اما به مبارزه‌اش ادامه داد و عاشقانه به استقبال عملیات‌های سپاه اسلام رفت. سال ۶۰ با عملیات «طریق‌القدس» (فتح بستان) که حسین درآن نیز حماسه آفرید، گذشت و سال ۶۱ از راه رسید و اوراق خاطره‌انگیز خود را رویاروی سردار شجاع گشود. او ابتدا در این سال به کردستان، منطقه بانه و سردشت عزیمت کرد و رشادت‌های زیادی را در این منطقه به یادگار گذاشت و در بهمن ماه سال ۶۱ و هنگامه «عملیات والفجر مقدماتی»، وارد لشکر ویژه ۲۵ کربلا در جنوب کشور شد و گردان یا رسول الله (ص) را تشکیل داد.

او با آغاز سال ۶۲ سردار جبهه‌ها از لباس خاکی بسیجی، به کسوت سپاه پاسداران درآمد. در عملیات والفجر «۴» به سمت جانشین تیپ یکم لشکر ویژة ۲۵کربلا منصوب شد و در عملیات والفجر «۶» نیز با همین مسئولیت انجام وظیفه کرد و در سال «۶۳» با تقلیل بعضی از تیپ‌های لشکر، بار دیگر، گردان یا رسول‌الله (ص) را تحویل گرفت و در همان سال به زیارت خانة خدا مشرف شد، در این مدت، «گردان یا رسول (ص)» تحت فرماندهی سردار شهید حمید رضا نوبخت، قرار گرفت.

با بازگشت حاج بصیر از سفر مکه، گردان یا رسول (ص) تحت فرماندهی او اولین گردانی بود که در خط آبی «تبور» مستقر شد تا جهت شرکت در عملیات «بدر» آموزش‌ها و شناسائی‌های لازم فرا گرفته و انجام دهد. بعد از شرکت در عملیات بدر و خلق حماسه‌های ماندگار در این عملیات، صحنه دیگر رشادت حاج حسین «عملیات قدس ۱»؛ «بهار سال ۶۴» بود که توانست با فرماندهی قاطعانه‌ای پاسگاه (بلالیه وابولیله) عراق را تصرف کند. این فرمانده تا پایان حیاتش در عملیات‌های مختلفی حضور یافت.

حاج حسین بصیر، عاقبت در شب عملیات کربلای ۱۰ دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۶ خمپاره‌ای بر سنگر او فرود آمد و بصیر جبهه‌ها با بصیرت تمام بر قله‌های ماووت اوج گرفت.

منبع: مشرق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار