سعیدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دولت برای رفع بیکاری و رونق بخشیدن به تولید ملی برنامه‌‌ای علمی و منطقی ارائه دهد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال جوانان، رونق تولیدات داخی، مشکلات زیست‌محیطی و بحران آب برای کشور تبدیل به چالش بزرگی شده است که دولت باید برای مرتفع کردن این مشکلات برنامه‌ای علمی و منطقی ارائه دهد.
کد خبر: ۲۵۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ - 29August 2017
//

«محمداسماعیل سعیدی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، بیکاری، عدم رونق تولیدات ملی، مشکلات زیست‌محیطی و بحران آب را از عمده‌ترین چالش‌های کشور دانست و اظهار داشت: امروز وقت آن رسیده که وزرای دولت جدید که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند برای مرتفع کردن مشکلات پیش‌ِ رو به طور جد و به دور از اتلاف زمان، کار جهادی کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر حداقل 10 استان کشور از مشکل کم‌آبی رنج می‌برند گفت: کم‌آبی در استان‌های کشور در حال تبدیل شدن به بحرانی جدی است و اگر این امر مهم، مورد رسیدگی وزارتخانه نیرو قرار نگیرد در آینده‌ای نزدیک به فاجعه‌ای دردناک مبدل خواهد شد.

این نماینده مجلس، استان‌های شمال کشور را نیز از این خطر مستثنی ندانست و افزود: مسئله کم‌آبی به حدی جدی است که استان‌هایی که در شمال کشور و مورد بارندگی هم قرار دارند را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در حقیقت مطالبات مردم و مجلس از دولت جدید همین است، انتظار می‌رود که دولت دوازدهم برای برطرف کردن چنین مشکلات بزرگی برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد و با پشتکار و اراده‌ای قوی در عرصه ظاهر شود.

سعیدی اصلاحات در نظام بانکی و نظام اداری کشور را از دیگر مطالبات مجلس شورای اسلامی از دولت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دولت جدید می‌بایستی که قانون اصلاح نظام بانکی و نظام اداری کشور را در دستور کار خود قرار دهد، چرا‌ که در چهار سال آینده اگر از این موانع چشم‌پوشی کنیم، این غفلت برای کشور گران تمام خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، عدم رونق تولیدات ملی را از دیگر چالش‌های بزرگ کشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه امروز ما نمی‌دانیم کدام کالا در داخل کشور تولید می‌شود و کدام کالا از خارج کشور وار می‌شود؛ که این شفاف‌سازی باید توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود. باید کالاهایی که توسط کارگران وطنی در داخل کشور تولید می‌شود با توجه به منابع تولیدات آن، به صورت فهرست‌وار تهیه و تنظیم و به اطلاع عموم مردم برسد.

وی گفت: سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود که در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم، در حالی‌که امسال، کمبود این محصول را پیش‌ِ روی خود داریم. اینگونه نمی‌شود که ما یک سال بارش باران را داشته باشیم بگوییم در فلان محصول به خودکفایی رسیده‌ایم و سال دیگر که بارش باران در کار نبود، بگوییم با کمبود محصول مواجه هستیم. ما نباید برای رونق محصولات کشاورزی وابسته به بارش باران باشیم، باید برای تمام اهداف خود برنامه‌ای مناسب داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر ایجاد 100 هزار شغل در وزارتخانه‌اش، عملکرد این وزیر را مورد تقدیر قرار داد و گفت: وقتی که وزیر ارتباطات از 950 هزار شغلی که دولت بنا دارد در سال ایجاد کند 100 هزار شغل را به حوزه فناوری اطلاعات تخصیص می‌دهد، این کار بسیار ارزشی است و از سوی دیگر این وزیر باید در پایان سال، گزارش عملکرد خود را ارائه دهد که در سال از این آمار چه تعداد محقق شده است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار