سرپرست حجاج ایرانی:

حجاج کشورمان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل کرده‌اند

«حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر» گفت: حجاج ایرانی با عملکردشان نسبت به عبادات، نماز شب، قرائت قرآن نشان دادند که به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸ - 28August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر»، سرپرست حجاج ایرانی امروز در تشریح آخرین برنامه‌های انجام شده و پیش‌رو در موسم «حج تمتع» و ایام «تشریق» اظهار کرد: خدا را شاکریم که باوجود فضاسازیهای نامناسب قبل از ایام «حج» که در  فضای مجازی صورت می‌گرفت، امروز لبخند‌رضایت را بر لب حجاج مشاهده می‌کنیم و آنها در آرامش مشغول بهره‌گیری از فضای معنوی مدینه و مکه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سرکشیهای مخنلف به زائران، تمامی آنها تاکید کرده‌اند که فضای موجود با آن صحبتهایی که وجود داشت متفاوت است و از این اعتماد مردم خوشحال هستیم.

سرپرست حجاج ایرانی شرایط رفاهی و معنوی زائران ایرانی را مناسب توصیف کرد و گفت: وقتی نیمه‌های شب به مسجد النبی می‌رفتیم شوق و عبادت حجاج ایرانی را از نزدیک مشاهده می‌کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر توضیح داد: حجاج با عملکردشان نسبت به عبادات، نماز شب، قرائت قرآن و بازارگردی نکردن نشان دادند که به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل می‌کنند و صحنه‌های لذت بخشی را به عینه مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: زائران کشورمان در نیمه‌های شب ضمن راز و نیاز به تدبر در کتاب الهی می‌پرداختند و در گزارشات واصل شده نیز این اعمال معنوی و حال زیبای زائران ایرانی را متوجه شده‌ایم که البته یکی از دلایل این اشتیاق به سبب این است که این حجاج سالهای متمادی در نوبت اعزام بوده‌اند.

سرپرست حجاج ایرانی یکی از بندهای شعار امسال را همبستگی اسلامی دانست و تصریح کرد: محبت و دوستی میان مسلمانان در حج مشهود است و حتی نشنیدیم که یکی از زائران ایرانی بگوید که در حرم و یا خیابانها برخورد نامناسب و یا اخم آلودی صورت گرفته باشد و همه زائران در کنار یکدیگر مشغول عبادت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اظهار کرد: شواهد امسال پیدا است که مسئولان سعودی هم به ماموران خود دستور داده‌اند تا نسبت به ایرانیها رفتار مناسبی داشته باشند که البته این موضوعات در تفاهمنامه ذکر شده بود و ما نیز حساسیتهای طرف مقابل را مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: البته این به این معنی نیست که من بگویم صد در صد همه چیز عالی است اما بالاخره وقتی به یک کشور دیگر می آییم مشکلاتی وجود دارد که نیاز به صبوری دارد؛ شما ببینید در چنین مراسمی بیش از سه میلیون حاجی حضور می‌یابند و همه اعمال عبادی را انجام می‌دهند که به همین سبب باید توجه لازم انجام گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی به برنامه‌ریزی برای عرفات اشاره کرد و گفت: امسال چادرها مجهز و مناسب است و زائر در عرفات می‌تواند از فضای معنوی به راحتی استفاده کند؛ در مشعر هم مشکلی وجود ندارد و برای منا هم کولرهای قسمت ایرانیها تعویض شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: امسال زمانبندی در اعمال وجود دارد و به همین سبب نگرانی فشار جمعیت و مشکلات ناشی از آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ضمناً برای مدیران و روحانیون و عوامل خدماتی همه جلسات توجیهی برگزار شده و امیدواریم با رعایت همه جوانب بتوانیم زائران عزیز را با سلامتی کامل و حجی مقبول به کشور بازگردانیم.

منبع: 9 صبح
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار