حجت الاسلام منتظری تاکید کرد؛

لزوم همکاری دولت و مجلس برای رفع کمبود نیروی انسانی قوه قضاییه

دادستان کل کشور از دولت و مجلس خواست بیش از گذشته به فکر رفع مشکل کمبود بودجه، اعتبار و نیروی انسانی قوه قضاییه باشند.
کد خبر: ۲۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ - 29August 2017

مسئولان امر تدبیر کنند تا مشکلات قوه قضاییه کاهش یابد/ متاسفانه در دستگاه قضایی با کمبودهای عدیده مواجهیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «محمدجعفر منتظری» به صورت سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه شش تهران واقع در خیابان خارک بازدید کرد و از نزدیک ضمن گفت‌وگو با مردم، قضات و کارکنان و مسئولان این دادسرا بر روند انجام امور نظارت کرد.

در این دیدار سرزده که دو ساعت طول کشید، دادستان کل کشور به بررسی نحوه رسیدگی به پرونده‌ها و مشکلات موجود در نحوه خدمت‌رسانی به مردم پرداخت و در گفت‌وگو با مردم در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و در مواردی دستورات قانونی لازم را صادر کرد.

حجت الاسلام منتظری در پایان نیز در جلسه‌ای با دادستان عمومی و انقلاب تهران و مسئولان این مجمتمع دادسرایی گزارشی از تعداد پرونده‌ها و روند رسیدگی به آن، همچنین مهمترین مشکلات و کمبودهای موجود در ناحیه شش دادسرای عمومی و انقلاب تهران دریافت کرد.

دادستان کل کشور پس از انجام دیدار سرزده خود با تاکید بر اینکه «وظیفه ماست که به همکاران عزیزمان سرکشی کنیم و از نزدیک کارها را ببینیم»، گفت: متاسفانه در دستگاه قضایی با مشکلات و کمبودهای عدیده از جمله کمبود نیروی انسانی و کمبود امکانات مواجه هستیم که تبعات و آثار منفی آن متاسفانه دامن مردم عزیز و مراجعان به دستگاه قضایی را می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه «کثرت مراجعه به دستگاه قضایی بسیار بالا و امکانات و اعتبارات این دستگاه در خدمت‌رسانی به مردم پایین است»، افزود: به عنوان نمونه، به ما اطلاع دادند که متاسفانه یکی از همکاران محترم ما در این دادسرا چند ماهی است که بیمار شده و همین مسئله موجب تعطیلی شعبه شده است چرا که نیروی جایگزینی برای این همکار تا رفع کامل بیماری او وجود ندارد و فشار کاری آن قطعا به دیگر همکاران و در نهایت به مراجعان وارد می‌شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: از دولت و مجلس محترم درخواست داریم که در تامین بودجه و اعتبارات و نیروی انسانی دستگاه قضایی بیش از پیش همکاری کنند که اگر این همکاری صورت گیرد منافع آن در نهایت به مردم می‌رسد و اگر همکاری نشود فشارش در نهایت به مردم وارد شده و موجب اطاله دادرسی می‌شود.

منتظری افزود: کار دستگاه قضایی بسیار مهم، سخت و طاقت فرسا است و قضات و کارکنان دستگاه قضایی بسیار پرتلاش هستند؛ با این حال امیدواریم مسئولان امر تدبیر کنند تا از حجم مشکلات ما کاسته شود.

دادستان کل کشور در پایان گفت: مسائل و مشکلات این ناحیه از دادسرای تهران را امروز از نزدیک لمس کردیم که گزارش نهایی آن را به رییس قوه قضاییه ارائه می‌کنیم. در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب تهران، رییس دفتر دادستان کل کشور و تعدادی از معاونان و مشاوران دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین منتظری را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها