مشاور عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ظرفیت‌های دیپلماسی پیگیر حقوق شهدای «منا» باشد

«انصاری» با تاکید براینکه عربستان باید پاسخگو ی بی‌مدیریتی فاجعه «منا» باشد گفت: سازوکارهای حقوقی و دیپلماسی کشور برای احیا حقوق شهدای فاجعه «منا» به کارگیری شود.
کد خبر: ۲۵۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷ - 29August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محسن انصاری»، مشاور عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم یادواره شهدای حادثه «منا» که عصر امروز در هئیت رزمندگان اسلام  با حضور برخی از خانواده‌های شهدای «منا» برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «رجایی و باهنر» اظهار کرد: فاجعه «منا» یکی از حوادثی است که دارای ابعاد گوناگونی است که چند‌هزار نفر از حجاج به شهادت رسیده‌اند که بر اثر سو‌ء‌مدیریت حکام سعودی بوده است.

وی اضافه کرد: حداقل خطا آل سعود بی مدیریتی است و برخی نیز این جریان را از پیش طراحی شده می‌دانند و حداقل پنجاه سوال در این باره وجود دارد.

انصاری با بیان اینکه نیروهای امدادی و پلیس سعودی در نزدیکی محل حادثه بوده‌اند بیان کرد: برخی از شهدا بعد از حادثه سالم بودند که نشان می‌دهد ظنی وجود دارد که این بی‌مدیریتی جای اشکال اساسی دارد که باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

مشاور عالی رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران با تاکید براینکه این حادثه نباید فراموش شود عنوان کرد: کنگره حج الگوی بزرگ برای جهانیان وسایر ادیان الهی است و حادثه منا باید تحلیل و بررسی جدی صورت بگیرد.

وی افزود: 40کشور در این حادثه دچار حادثه شده‌اند و کسانی که این کار را کرده‌اند در فکر از بین بردن حج الهی بودند.

انصاری با اشاره به اینکه عربستان سعودی باید مسئولیت این حادثه را بپذیرد، گفت: عذرخواهی آل‌سعود و پرداخت جریمه یکی از مطالبات بزرگ خانواده‌های شهدا منا از این کشور است.

وی با اشاره به حوادث حج خونین سال 66 اضافه کرد: برای اینکه این فاجعه فراموش نشود باید ظرفیت‌های دیپلماسی و حقوقی را فعال کنیم تا عربستان پاسخگو به جهان اسلام باشد.

مشاور عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان سئوالاتی از حکام عربستان بیان کرد: این موضوع مربوط به یک گروه و کشور نیست بلکه به تمام امت اسلامی ربط دارد و وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

انصاری با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم که لرزه بر اندام رژیم اشغالگر قدس انداخته است عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز خط دفاعی خود را از شلمچه به مرزهای رژیم صهیونیستی کشانده و دشمن نیز به شکست خود در مقابل محور مقاومت اذعان دارد.

وی خاطرنشان کرد:داعش دست پرورده اسرائیل است و آنها نگران هستند که رزمندگان مقاومت در کنار مرزهای آن‌ها هستند.

منبع: رویداد 24
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار