مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد؛

اقامه نماز عید قربان در 27 نقطه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان در 27 نقطه از سطح استان مرکزی نماز پرشور این عید بزرگ اقامه می شود.
کد خبر: ۲۵۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 31August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت و برنامه های این روز در سطح استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است که در 70 بقعه استان مرکزی جشن ویژه ولایت علوی در سطح استان مرکزی برپا شود.

وی افزود: همزمان با برگزاری جشن و سرور ویژه این اعیاد نیز کاروان شادی در چهار شهرستان این استان به راه  می افتد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: تعظیم شعائر و اعیاد اسلامی، ایجاد فضای جشن و سرور و شادی، تبیین و تبلیغ فرهنگ و پیام غدیر و پاسخگویی به شبهات، جذب حضور حداکثری گروه ها و اقشار مختلف مردم در بقاع متبرکه و تجلیل و تکریم امامزادگان از مهم ترین اهداف از برگزاری این جشن ها در سطح استان مرکزی است.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به مسیر کاروان های ویژه اعیاد گفت: مسیر این کاروان در شهرستان اراک در 17 شهریورماه جاری با حضور سادات و خادمان امامزادگان محمد عابد (ع)، آمنه خاتون (س) و عبدالله (ع) از میدان شهدا به سمت این امامزادگان، در شهرستان ساوه از امامزاده سید ابورضا (ع) به سمت امامزاده سید علی اصغر (ع)، در تفرش از میدان الی شهر به سمت امامزاده محمد فم (ع) و در دلیجان در امامزادگان حوریه (س) و کاظم خاتون (س) در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آیین عقد اخوت در 27 مکان، میثاق نامه ولایی در 35 بقعه، تجلیل از سادات در 21 بقعه، خطبه خوانی غدیر در 37 مکان، نمایشگاه غدیر در 25 بقعه، شعر خوانی آیینی در 38 امامزاده، مدیحه سرایی در 66 امامزاده، همایش بانوان ولایی در 15 امامزاده و آیین شب عید غدیر نیز در 51 امامزاده این استان برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های مربوط به دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر برگزاری 14 ایستگاه با عنوان واقف باشیم و 11 ایستگاه خیمه معرفت خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار