رییس دفتر مقام معظم رهبری:

عید قربان یادآور خاطره حضرت ابراهیم قهرمان عظیم توحید است

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: عید قربان یادآور خاطره حضرت ابراهیم قهرمان عظیم توحید است.
کد خبر: ۲۵۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱ - 01September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، بعد از ظهر جمعه در مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی بشارت ۱۴۵۱ در حرم امام خمینی ( ره ) طی سخنانی ضمن تبریک روز عید سعید قربان گفت: عید قربان از اعیاد بزرگ مسلمین و یادآور خاطره عظیم قهرمان توحید ابر اهیم نبی(ع) است.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) شخصیت والایی که خدا می خواهد در بین فرزندان انسان به عنوان دوست خود انتخاب کند، بزرگواری که تمام دوستی اش را در طبق اخلاص گذاشت و به خدای عزوجل تقدیم کرد.

وی گفت: پیامبر(ص) در شبی که می خواستند به مدینه هجرت کنند،  در تاریکی مطلق به خانه کعبه رفتند و گریان شدند و از ترک کعبه ناراحت بودند.

محمدی گلپایگانی اضافه کرد: در آن لحظه جبرئیل پیام آورد و به پیامبر(ص) نوید بازگشت به کعبه را داد و این پیش بینی قرآن بود

وی افزود: زمانی که پیامبر(ص) مکه را فتح کردند، کفار قریش ابوسفیان و دیگران از شرم سر به زیر بودند و نمی دانستند پیامبر(ص) با آن ها چه می کند، پیامبر(ص) بت های گوناگون را با کمک علی(ع) سرنگون کرده و خانه کعبه و توحید را از وجود بت ها پاک کردند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که پیامبر(ص) بعد از پاک کردن کعبه از بت ها خطاب به مشرکین که او را آواره کرده و جنگ بدر و احد را بر او تحمیل کردند گفت: درباره خودتان چه گمان می برید من با شما چه کنم شما بد خویشان و هم شهریانی بودید و مرا آزار دادید و اکنون خدا مرا به شما مسلط کرده است من با شما چه کنم، ایشان آن ها را عفو کرد.

وی هفته ولایت و روز بزدگ شیعیان را تبریک گفته و افزود: تقارن برنامه اختتامیه با این اعیاد بشارت کار بسیاری قشنگی است که انجام شده و باید آن را به فال نیک گرفت، اکنون در حضور ابر مرد زمانه ما که همه عمر به دنبال یک هدف جلب رضایت خدا بود و با تمام مجاهدت ها و زندان و تبعید وقتی از این جهان به جهان ابدی می رود با دلی آرام و قلبی مطمئن می رود، قرار داریم.

محمدی گلپایگانی به یکی از خطبه های مقام معظم رهبری  در سال۸۷ اشاره کرد و گفت: طبق توصیف ایشان، امام راحل اهل خلوت و عبادت و گریه شبانه و عرفانو زهد و تضرع و ارتباط با خدا بودند.

وی گفت: این صفات شایسته ای که فرموده اند هر کدام به جای خود جالب است، مردی که چهره او دشمنان ملت ایران را می ترساند، آن سد استوار و کوه مستحکم که در مسایل عاطفی بسیار لطیف و مهربان بود و در مقابل دشمنان و مستکبران و جهانخواران مثل کوه می ایستاد و در همان زمانی که با امریکا در گیر بودیم جر از خدا نمی ترسید و فقط غمخوار ملت بود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام راحل  ۲ کار بزرگرا انجام دادند افزود: یک یاز این دو کار بزرگ از بین بردن نظام پوسیده شاهنشاهی

بود نظام ظالمی که همه کشورها می خواستند سرپا بماند و امام این نظام پوسیده را بر انداخت و ویران کرد.

وی بیان داشت: دومین کار امام تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای قرآن و سنت اهل بیت پیامبر بود همانطور که در قانون اساسی آمده است که در رای گیری اول انتخابات مردم به این نظام رای دادند و نوشتند اری، یعنی یک نظام کاملا دموکراتیک و لذا هر کس در مقابل این نظام بایستاد ناحق است چرا که این نظام برخواسته از خواسته به جا و حق خود مردم بوده است و این نظام شاهنشاهی و ارثی نبوده است که از پدر به پسر به ارث برسد.

محمدی گلپایگانی افزود: مردم به این نظام و به این انقلاب رای داده اند و آن را انتخاب کرده اند و حکومت اسلامی مردم سالاری دینی است و بر اساس تعالیم پیامبر و اهل بیت بنا نهاده شده است.

وی اظهار داشت: به قران هرگز هیچ باطلی راه ندارد و امروز به برکت وجود رهبری قرانی و تروبج قران و قرار دادن قرآن کریم در متن زندگی شاهد این هستیم که بیش از ۱۵ میلبون نفر در سه ماه این تعلیمات را دیده اند و بیش از ۱۳۰۰ نفر حافظ قران را داریم و این حرکت یک حرکت خوب و مبارک است و دعای ولی عصر و امام پشتیبان این حرکت می باشد.

محمدی گلپایگانی در پایان گفت: هر سال ماه رمضان اولین روز شروع در بیت امام با خواندن قران اغاز می شود چرا که قرآن مبارک است و شروع این حرکت مبارک در این برنامه ها بسیار نیکو است و انشااله این برنامه ها سالیان سال ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی، نوه امام(ره) و علی عسگری، رییس سازمان صدا و سیما و حدود ۱۳۰۰ نفر از حافظان کل قرآن نیز حضور دارند.

طرح قرآنی ۱۴۵۱ بزرگ ترین رویداد قرآنی کشور در حوزه رسانه است که مخاطبان فراوانی دارد از طرح قرآنی ۱۴۴۱ در ۱۱ سال گذشته آغاز شده و در سال جاری به طرح قرآنی ۱۴۵۱ رسیده است.

در این طرح بیش از ۳۰ موسسه و نهاد قرآنی همکاری می کنند.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها