دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

ورود ارتش سوریه به غرب استان دیرالزور/ انهدام 900 پایگاه تروریست‌ها توسط نیروی هوایی روسیه/ ادامه پیشروی کردها در رقه

ورود نیروهای ارتش سوریه از شرق استان حمص به استان دیرالزور و پیشروی کردها در شهر رقه از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۵۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ - 02September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پیشروی گسترده ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) در صحرای سوریه همچنان ادامه دارد. طی جدیدترین مراحل این پیشروی، که در شرق شهر سخنه در شرق استان حمص انجام شد، سرانجام نیروهای محور مقاومت توانستند وارد مناطق غربی استان مرزی دیرالزور شوند.
 
پیشروی نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در حالی در استان دیرالزور به وقوع می‌پیوندد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا طی 9 روز اخیر دست به اجرای پنج عملیات هلی‌برن در شمال غرب و جنوب شرق این استان زده‌اند. هدف از این عملیات‌ها خارج کردن تعدادی از فرماندهان و نیروهای داعش است که اغلب آنان ملیت خارجی دارند و با ائتلاف بین‌المللی همکاری می‌کنند.
 
همزمان با این عملیات ائتلاف، نیروهای هوایی ارتش‌های روسیه و سوریه نیز مواضع نیروهای داعش در مناطق «وادی الثرده»، «پانوراما»، «گورستان»، «بغیلیه»، «عیاش» و «رشدیه» در شهر دیرالزور و حومه آن را هدف حمله هوایی قرار دادند و تلفاتی به نیروها، تجهیزات و پایگاه‌های این گروهک در این استان وارد کردند.
 
در شمال استان سوریه نیز برخی منابع اعلام کردند که نیروهای کرد توانستند طی یک پیشروی سریع شهر قدیم رقه را از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی کنند و آن را تحت سیطره خود درآورند. با این حال اگرچه این خبر توسط سخنگوی ائتلاف بین‌المللی تکذیب شد اما پیشروی کردها به سمت مرکز شهر رقه همچنان ادامه دارد.
 
ورود ارتش سوریه به غرب استان دیرالزور/ انهدام 900 پایگاه تروریست‌ها توسط نیروی هوایی روسیه/ ادامه پیشروی کردها در رقه 
همچنین طی حمله موشکی نیروهای وابسته به گروهک‌های تروریستی حاضر در غرب حلب به محله «جمعیت الزهراء (س)» در شهر حلب، تعدادی از غیرنظامیان زخمی شدند. این در حالی است که «محمد زهیر خربوطلی» وزیر برق سوریه از آغاز مجدد روند برق‌رسانی به مناطق مختلف استان حلب از زمان شروع جنگ در این کشور خبر داد.
 
همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که در عراق و سوریه از آگوست 2014 تا ژوئن 2017 باعث مرگ 685 غیرنظامی سوری و عراقی شد. این حملات در پوشش «حمله به داعش» صورت گرفت.
 
در استان حماه نیز نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی روستاهای «رویضه»، «خضیره»، «صلبا»، «رسم المزارع»، «زنوبا»، «توینه»، «حسو»، «مکیمن»، «طیبه دکیج»، «جب الابیض» و «معضمیه» را از لوث تروریست‌های تکفیری آزاد کردند.
 
ورود ارتش سوریه به غرب استان دیرالزور/ انهدام 900 پایگاه تروریست‌ها توسط نیروی هوایی روسیه/ ادامه پیشروی کردها در رقه 
طی این عملیات، که باعث نزدیک شدن نیروهای محور مقاومت به شمال شهر «عقیربات» در شرق استان حماه شد، ده‌ها نفر از تروریست‌های تکفیری کشته و زخمی شدند.
 
همچنین نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی توانستند «ابوسراقه الطرابلسی» از فرماندهان لبنانی داعش را در شرق استان حماه به هلاکت برسانند.
 
از جنوب سوریه نیز خبر می‌رسد که نیروهای «تیپ مأموریت‌های حرکت» (لواء مهام الحراک)، «گردان کماندویی» و «تیپ طوفان جنوب» از یگان‌های وابسته به گروهک تروریستی «ارتش آزاد سوریه» با صدور بیانیه‌ای، پیوستن خود به آنچه از سوی این گروه‌های تروریستی مسلح «جبهه ملی آزادی سوریه» نامیده می‌شود را اعلام کردند.
 
در زمینه تحولات سیاسی در سوریه، «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور نماز عید قربان را در مسجد «سیدنا بلال» در شهر «قاره» در قلمون غربی در شمال غرب استان دمشق به جا آورد. ارتفاعات این منطقه (موسوم به «جرود قاره») طی هفته‌های اخیر و پس از عملیات مشترک ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان آزاد شد.
 
ورود ارتش سوریه به غرب استان دیرالزور/ انهدام 900 پایگاه تروریست‌ها توسط نیروی هوایی روسیه/ ادامه پیشروی کردها در رقه 
در عرصه بین‌الملل نیز نیروی هوافضای ارتش سوریه از اجرای حدود 500 عملیات علیه تروریست‌های تکفیری چند ملیتی (داعش، النصره و...) خبر داد. بر اساس بیانیه وزارت دفاع ارتش روسیه، بیش از 900 پایگاه تروریست‌های تکفیری طی این حملات نابود شد.
 
همچنین استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از انهدام کامل گروهک تروریستی داعش تا پایان اکتبر امسال خبر داد.
 
نماینده سازمان ملل در امور سوریه در گفت‌وگو با شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» سه استان رقه، دیرالزور و ادلب را مناطقی «همچنان دور از آرامش» توصیف کرد که به ادعای وی دیرالزور تحت کنترل ارتش‌های سوریه و روسیه و رقه تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد و ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت. وی از پیش‌بینی در مورد آینده ادلب، که محل استقرار جبهه النصره است، خودداری کرد.
 
انتهای پیام/ 421   
نظر شما
پربیننده ها