مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تأسی به سیره شهدا لازمه جامعه امروز است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امروز جامعه نیازمند سیره و سبک زندگی شهدا است که اگر اخلاق عملی شهدا در جامعه حاکم شود جلوی بسیاری از مشکلات گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ - 04September 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، به منظور بررسی شیوه­‌های اجرایی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و چگونگی اجرای برنامه­‌های هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز جلسه­‌ای با حضور رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، معاون روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و رئیس کمیته پیشکسوتان و تشکل­‌های مردم نهاد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست «فتح‌الله سلطانی» مسئول پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان در سخنانی اظهار داشت: همانطور که جنگ را مردم اداره کردند در ترویج فرهنگ و معارف آن نیز خود مردم باید مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه لازمه این مشارکت اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع است، افزود: مهمترین بستر در اطلاع­‌رسانی مساجد هستند و تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم بهترین فرصت برای آگاهی‌بخشی عمومی است.

در ادامه «حسن امیری» جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی روحانیون را بهترین مُبلغ برای معارف دفاع مقدس دانست و گفت: روحانیون طرح هجرت، مبلغینی که در دهه محرم به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند، مداحان و ذاکرین اهل بیت که صدای آنها به جمع کثیری از مردم می‌رسد، هیئات مذهبی و ائمه جماعات نقش کلیدی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جامعه دارند.

وی فضای مجازی را بستر مناسبی برای بیان معارف دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت راویان دفاع مقدس استان و بهره ‌گیری از خاطرات و مطالب آنها در بین‌الصلاتین در تبیین دفاع مقدس، برگزاری حلقه‌های معرفت، بازخوانی نقش روحانیون در دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای مداح و قاری دفاع مقدس از مهمترین اقداماتی هستند که سازمان تبلیغات و ستاد رسیدگی به امور مساجد استان می‌‌توانند در جهت زنده نگه داشتن دفاع مقدس و احیاء فرهنگ حاکم بر آن دوران انجام دهند.

حجت­‌الاسلام «محمد وفایی» رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی نیز ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت و امامت ابراز داشت: حضور جمع قابل توجهی از طلاب و روحانیون در ستاد رسیدگی به امور مساجد که به مناسبت‌های مختلف جهت تبلیغ به نقاط مختلف استان اعزام می­‌شوند بهترین امکان را برای معرفی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس فراهم آورده است که لازمه آن در اختیار دادن محتوای جامع و مستند در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به مبلغین است.

در ادامه این جلسه «سید هادی علوی گل» رئیس کمیته پیشکسوتان و تشکل­‌های مردم‌نهاد در سخنانی اظهار داشت: با توجه به جامعه هدف و اثربخشی هر کدام باید مدارس، دانشگاه­‌ها و مساجد را که در سطوح مختلفی هستند تفکیک شوند.

وی افزود: بهترین ابزار برای بیان فرهنگ دفاع مقدس حوزه روایتگری است که باید از آن غافل نبود و می‌طلبد که برای حصول نتیجه مجموعه راویان استان تقویت شوند.

همچنین حجت­‌الاسلام «محسن هادیان» معاون روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این جلسه گفت: قبل از فرارسیدن ماه محرم، اجتماعی با عنوان «طلایه‌داران هدایت» ویژه طلاب و روحانیونی که در ایام محرم جهت تبلیغ به نقاط مختلف استان اعزام می­‌شوند برگزار خواهد شد که اگر محتوای متناسب با محرم و دفاع مقدس در قالب کتاب یا برشور در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی استان قرار بگیرد می ‌توانیم آن را برای تبیین دفاع مقدس در سطح استان به طلاب و مبلغین این طرح ارائه دهیم.

وی با بیان این مطلب که با تشکیل گروه محتوایی، مطالب تأثیرگذار را در اختیار طلاب قرار دهیم افزود: با تشکیل ستادی، فضای مجازی را تقویت کنیم و امسال هر چه در توان داریم در فعال­‌سازی این حوزه که نقش تعیین‌ کننده‌ای دارد مصروف سازیم.

در پایان این نشست سردار «علی‌اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس سعادت دو دنیا را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: امروز جامعه نیازمند سیره و سبک زندگی شهدا است که اگر اخلاق عملی شهدا در جامعه حاکم شود جلوی بسیاری از مشکلات گرفته خواهد شد و اگر شیوه رفتاری شهدا به جامعه عرضه شود مردم در سطوح مختلف شهدا را الگوی خود قرار می‌­دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: برگزاری دوره­‌های آموزشی، حفظ ارتباط و انسجام روحانیونی که نقش مبلغ را در تبیین دفاع مقدس دارند می‌ تواند در اثربخشی فعالیت‌هایی که در این خصوص انجام می­‌گیرد نقش داشته باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار