مخالفت افکارعمومی با اقدام یکجانبه آمریکا؛

نه بزرگ عقل جمعی به مساله مداخله نظامی در سوریه

مخالفت ها با مداخله نظامی آمریکا در سوریه هر روز بیشتر نمایان می شود و در این زمینه نیز اولین مخالفت ها در داخل کنگره آمریکا و نهادهای شورایی در اتحادیه اروپا و مجلس عوام انگلیس آشکار شد.
کد خبر: ۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲ - 30August 2013

نه بزرگ عقل جمعی به مساله مداخله نظامی در سوریه

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس، حمله احتمالی آمریکا به سوریه امروز به عنوان مساله مهم در سراسر جهان بدل شده است. مخالفت ها با مداخله نظامی آمریکا در سوریه هر روز بیشتر نمایان می شود و در این زمینه نیز اولین مخالفت ها در داخل کنگره آمریکا و نهادهای شورایی در اتحادیه اروپا و مجلس عوام انگلیس آشکار شد.

چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا درست درمیان هیاهوی انگلیس برای حمله به سوریه، اعلام کرده اند که بدون مجوز شورای امنیت از هیچ گونه یورشی به دمشق حمایت نمی کنند.

کشورهای اروپایی خود از مشکل بزرگی به نام بحران اقتصادی رنج می برند و وارد شدن در یک جنگ جدید که اغلب کارشناسان نسبت به تبعات آن هشدار می دهند یعنی تحمیل کردند هزینه های جدید بر مردم قاره سبز.

از سوی دیگر، ۱۱۰ نماینده از اوباما خواستهاند که هیچ کاری بدون مجوز کنگره انجام ندهد؛ افزون بر این، نظرسنجیها از مخالفت قاطع افکار عمومی آمریکا با اقدام نظامی در سوریه خبر میدهد. همچنین گفته شده که دولت برای قانع کردن کنگره، اطلاعات محرمانهای در اختیار برخی اعضای ارشد کنگره خواهد گذارد.

دومین نشست اعضای دائم شورای امنیت نیز بدون نتیجه به پایان رسید. شب گذشته پنج عضو شورای امنیت نشستی درباره تحولات سوریه برگزار کردند که قرار بود در این نشست پیش نویس قطعنامهای که انگلیس علیه سوریه تهیه کرده بود، بررسی شود اما سفرای چین و روسیه این نشست را به حالت قهر و قبل از اتمام رایزنیهای چند جانبه، ترک کردند.

باراک اوباما این روزها تلاش ویژه ای را برای متقاعد کردن مخالفان خود برای حمله به سوریه می کند اما گفته می شود که حتی تندروترین رسانه ها و چهره هاسی سیاسی آمریکا نیز مخالف حمله نظامی به سوریه هستند. در این شرایط آمریکایی ها که با مخالفت عمده همپیمانان خود روبرو شده اند بیان کرده اند که ممکن است به تنهایی اقدام به حمله نظامی به سوریه کنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار