دفاع پرس از آخرین تحولات کره شمالی گزارش می‌دهد؛

اعلام آمادگی آمریکا برای حمله اتمی به کره شمالی/ تصمیم اتحادیه اروپا برای تصویب تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ/ موضع‌گیری عجیب نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل

تأکید رئیس‌جمهور آمریکا بر آمادگی برای استفاده از سلاح اتمی علیه کره شمالی و پیشنهاد عجیب جان بولتون مبنی بر لزوم تصرف کره شمالی توسط کره جنوبی از مهم‌ترین اخبار تحولات مربوط به کره شمالی است.
کد خبر: ۲۵۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ - 04September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، واکنش‌های بین‌المللی به قوی‌ترین آزمایش اتمی تاریخ کره شمالی همچنان ادامه دارد. سخت‌ترین واکنش را دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد. وی در گفت‌وگو با «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن گفت: «آمریکا برای انجام حمله اتمی به کره شمالی آمادگی کامل دارد.»
 
نخست‌وزیر ژاپن هم تأکید کرد که توکیو هرگز یک آزمایش اتمی جدید از سوی کره شمالی را نخواهد پذیرفت.
 
دولت آمریکا همچنین در ادامه سیاست‌های خود علیه پیونگ یانگ، طرح تصویب تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را در دست آماده‌سازی دارد. علاوه بر این، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در تکمیل سخنان و موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور این کشور گفت: «هر تهدیدی علیه ایالات متحده و سرزمین‌های [مستعمره] آن از جمله گوآم یا [سرزمین‌های] متحدان ما با پاسخ نظامی بزرگی مواجه خواهد شد... این واکنش، موثر و طاقت‌فرسا خواهد بود.»
 
با این حال، عجیب‌ترین موضع‌گیری از سوی «جان بولتون» سیاستمدار جمهوری‌خواه و نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل اتخاذ شد. وی روز گذشته در مصاحبه با فاکس‌نیوز مدعی شد: «تنها راه حل دیپلماتیک باقی مانده این است که رژیم کره‌ شمالی توسط کره جنوبی تصرف شود!»
 
آمادگی حمله اتمی به کره شمالی از سوی آمریکا/ تصمیم اتحادیه اروپا برای تصویب تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ/ موضع‌گیری عجیب نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل 
وی در پاسخ به تعجب گوینده این شبکه گفت: استفاده بیشتر از دیپلماسی باعث شده است که کره شمالی وقت بیشتری برای تقویت زرادخانه‌ اتمی، توان موشکی و بالابردن دقت انهدام در موشک‌هایش داشته باشد و به همین خاطر آمریکا، کره‌ جنوبی و ژاپن را هرچه بیشتر مورد تهدید قرار دهد.»
 
اتحادیه اروپا نیز همزمان با آمریکا از طرح این اتحادیه برای افزایش تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ خبر داد. دونالد تاسک رئیس‌ شورای اروپایی ضمن اعلام این خبر افزود: «ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تا تحریم‌های بیشتری را تصویب کند و عزم قاطع‌تر خود را برای دستیابی به خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره نشان دهد.»
 
در مقابل اقدامات غرب، ائتلاف موسوم به «بریکس» (متشکل از کشورهای روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی) ضمن ابراز تأسف از اقدام جدید کره شمالی، بر تکیه بر راهکار دیپلماتیک به‌عنوان تنها راه حل بحران اتمی در شبه‌جزیره کره تأکید کردند.
 
با این حال، کره جنوبی به عنوان دشمن اصلی پیونگ یانگ ضمن محکوم کردن این آزمایش، از اجرای یک مانور موشکی توسط ارتش این کشور خبر داد. وزارت دفاع کره جنوبی با اعلام این خبر، هدف از اجرای این مانور موشکی را حمله به مراکز آزمایش‌های اتمی کره شمالی عنوان کرد.
 
کره جنوبی همچنین اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد کره شمالی قصد دارد در آینده نزدیک تعدادی موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کند.
 
آمادگی حمله اتمی به کره شمالی از سوی آمریکا/ تصمیم اتحادیه اروپا برای تصویب تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ/ موضع‌گیری عجیب نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل 
این در حالی است که پیونگ یانگ با تهدید سئول و متهم کردن کره جنوبی به آنچه «تشدید تقابل» نامید، مانور نظامی امروز این کشور را محکوم کرد و خطاب به مقامات سئول گفت: «دست از اقدامات بی‌معنی خود بردارید وگرنه به خاکستر تبدیل خواهید شد!» 
 
طی هفته‌های اخیر، بحران شبه‌جزیره کره پس از آزمایش موفقیت‌آمیز قوی‌ترین بمب هیدروژنی این کشور وارد ابعاد پیچیده‌تری نسبت به ماه‌های گذشته شده است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار