با حضور معاونین دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد؛

نشست هم‌اندیشی اساتید درس «آشنایی با دفاع مقدس» در یاسوج برگزار شد

نشست تخصصی هم‌اندیشی درس «آشنایی با دفاع مقدس» با حضور معاونین آموزشی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ - 05September 2017
نشست هم‌اندیشی اساتید درس «آشنایی با دفاع مقدس» در یاسوج برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: دانشگاه یکی از حیاتی‌ترین شریان‌های اندیشه در جامعه است و در پیشرفت یا عقب‌ماندگی جامعه می‌تواند مؤثر باشد.

آسمند افزود: باید در انتخاب مفاهیم درسی دانشگاه‌ها حداکثر دقت و ظرافت در نظر گرفته شود تا خروجی این کار به رشد و توسعه کشور بینجامد.

وی هدف از ارائه دو واحد درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها را شناخت مسائل مرتبط با روزگار حماسه دلیرمردان و شیرزنان این مرز و بوم عنوان و بیان کرد: این امر می‌تواند بستری برای تفهیم و انتقال عمیق‌تر فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های پس از جنگ باشد تا بدانند که آرامش و امنیت ما مرهون خون و رشادت کسانی است که عاشقانه و خالصانه به جبهه‌ها شتافتند و از میهن اسلامی دفاع کردند.

در ادامه معاونین آموزشی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از روند ارائه این درس در مجموعه متبوعه گزارش دادند و راهکارهای لازم جهت توسعه بیشتر این امر یادآوری شد.

اتخاذ تدابیر ویژه جهت حضور راویان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و ارتباط با دانشجویان، تأمین اعتبار جهت اعزام دانشجویان این درس به مناطق عملیاتی برای آشنایی با مفاهیم دفاع از نزدیک، اجرای طرح تشویقی برای دانشجویانی که این درس را انتخاب می‌کنند و تقویت منابع و کتب دفاع مقدسی کتابخانه‌های دانشگاه‌ها از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار