دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد؛

آغاز قریب‌الوقوع عملیات نیروهای تحت حمایت آمریکا در «ریف» سوریه

نیروهای آمریکایی با همکاری گروه وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در «ریف» استان های «دیرالزور» و «حسکه»، قرار است عملیاتی را آغاز کنند.
کد خبر: ۲۵۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ - 07September 2017
آغاز قریب الوقوع عملیات نیروهای تحت حمایت آمریکا در «ریف» سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از آغاز قریب الوقوع عملیات نیروهای وابسته ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در «ریف» جنوبی شهر «حسکه» خبر داد.

دیدبان می گوید که منابع موثق اعلام کرده اند که این عملیات در «ریف» جنوبی حسکه آغاز خواهد شد؛ منطقه‌ای که در شمال استان «دیرالزور» واقع شده و به «ریف» شمالی دیرالزور متصل است و به کرانه شرقی رود فرات می‌رسد.

شورای نظامی دیرالزور که تحت لوای نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد، برای آغاز این عملیات آماده می شود و می گوید که قصد دارد به وجود داعش در مناطقی از استان «حسکه» و« ریف دیرالزور» پایان دهد که در شرق رود فرات واقع شده است.

شورای نظامی «دیرالزور» فرماندهی این عملیات را در دست خواهد داشت. این عملیات در دو محور اصلی صورت خواهد گرفت: محور نخست از «ریف» جنوبی «الشدادی» و محور دومی از «ریف» شمال غربی «دیرالزور» به سمت کرانه شرقی رود فرات معروف به «خط الجزیره» و در موازات این رود آغاز خواهد شد.

گفته می‌شود که نیروهای ویژه آمریکا وارد این منطقه شده اند تا در این عملیات نظامی شرکت کنند که تحت حمایت ائتلاف قرار دارد.

آتش سوریه طی هفته جاری موفق شد محاصره شهر «دیرالزور» را بشکند و خود را به تیپ 137 برساند؛ استاندار «دیرالزور» اعلام کرد که نیروهای سوری عملیات خود را تا پاکسازی کامل این استان از داعش ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار