حجت‌الاسلام آل هاشم:

حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که دشمنان اسلام حرکاتی را با هدف مخدوش کردن چهره اسلام انجام داده‌اند.
کد خبر: ۲۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ - 20August 2014

حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در جمع حجاج ارتشی، طی سخنانی با بیان اینکه حج از نگاه اسلام به خودی خود عبادت بزرگی است، تأکید کرد: حج یکی از بزرگترین و ارزندهترین فیوضات الهی در ابعاد اجتماعی است که در ساختن فرد و جامعه اسلامی نقش بسیار موثر و انکارناپذیری داشته و دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که مناسک بزرگ حج دارای ابعاد مختلفی است، افزود: یکی از ابعاد مناسک حج، ابعاد سیاسی و اجتماعی آن است که باعث برقراری ارتباط میان مسلمانان جهان و وحدت و همدلی میان آنان میشود.

حجتالاسلام آل هاشم تصریح کرد: در حقیقت مراسم حج و خانه خدا باعث پیوند مسلمانان با یکدیگر و بهترین وسیله برای وحدت میان آنان است. در حج، روح عبادت، توجه به خدا و خلق خدا، یک رنگی، یکسان بودن پوشش، حرکت دست جمعی و منظم، انجام اعمال و عبادات به سوی یک نقطه یعنی قبله، آن چنان به هم آمیخته اند که گویا مسلمانان اعضای یک پیکرند و در جهت یک هدف گام بر می دارند.

وی ادامه داد: مناسک حج، نژادپرستی و تعصبهای قومی را میشکند و با برداشتن محدودیتهای جغرافیایی موجب میشود تا مسلمانان هر ساله در یک محل گردهم آیند و با برگزاری مراسم مشترک به ریسمان الهی چنگ بزنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به مهمترین تأثیرهای حج پرداخت و در این باره خاطرنشان کرد: حج موجب قرب خداوند، مساوات و عدم تبعیض و باعث کنترل کردن شهوات، گناهان، جدال و دعوا میشود.

حجتالاسلام آل هاشم گفت: امام خمینی(رضوانالله تعالیعلیه) که احیاگر حج ابراهیمی در چند سده اخیر بودند، توجه ویژهای به جایگاه و انجام مناسک حج داشتهاند. ایشان در خصوص اهمیت حج می فرمایند" فریضه حج در میان فرایض از ویژگی خاصی برخوردار است و شاید جنبه سیاسی و اجتماعی حج بر جنبههای دیگر آن غلبه کند".

وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص حج افزود: مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) نیز اولین تأثیر حج را در درون امت اسلامی و در دلهای خود انسان میدانند و دراین باره میفرمایند "ما به حج احتیاج داریم تا روحیه خود را تقویت کنیم. این وحدت اسلامی روحیه دشمن را در هم می شکند، تضعیف می کند ، عظمت اسلام را به رخ میکشد و وحدت امت اسلامی را در مقابل دشمن آشکار میسازد."

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها