معرفی شهدا (9)؛

ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

رزمندگان جان برکف استان یزد با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در دفاع از اسلام و کشور اسلامی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردند.
کد خبر: ۲۵۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ - 12September 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، شهیدان «جواد بیک خورمیزی»، «محمدجواد کشمیری»، «احمد بیک خورمیزی»، «بمانعلی غفوری هدش»، «عباس دارپرنیان»، «علی‌اکبر زینلی پوراحمدآبادی»، «علی حاجی قاسمی»، «محمد محمدی یزدی»، «محمدعلی دشتی رحمت‌آباد»، «محمدمهدی شاخصی»، «محمدتقی ظریف بمانی یزدی» و «محمد طالبی موری آبادی» شهدایی از استان یزد هستند که 15 این ماه تا 20 شهریور به خیل کاروان شهیدان پیوستند.

در ادامه به طور خلاصه این شهدا را معرفی می‌کنیم.

ستارگانی از یزد که در شهریور ماه در آسمان شهادت درخشیدند 

شهید جواد بیک خورمیزی

ششم دی 1347، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمدعلی، كارگر كارخانه بافندگی بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا چهارم ابتدايی درس خواند. او نيز كارگر كارخانه بافندگی بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. پانزدهم شهريور 1366، با سمت تک تيرانداز در بمباران هوايی سرپل ذهاب بر اثر اصابت تركش بمب به خودرو حامل وی به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

 ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید محمدجواد کشمیری

يكم تير 1348، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش رمضانعلی، خواربارفروشی می‌كرد و مادرش خديجه نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمايی بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم شهريور 1365، در فاو عراق بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر او را در گلزار شهدای روستای محمدآباد تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

مردم را نستب به ولایت فقیه و امام بدبین نکنید.

امام را تنها نگذارید و جبهه‌ها را خالی نگذارید.

 
ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید احمد بیک خورمیزی

سيزدهم مرداد 1343، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمود، كارگر كارخانه بود و مادرش زهرا نام داشت. تا اول راهنمايی درس خواند. آهنگر و جوشكار بود. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور يافت. هجدهم شهريور 1362، با سمت تک‌تيرانداز در مريوان هنگام درگيری با گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسيد. مزار وی در گلزار شهدای  خلدبرين زادگاهش واقع است.

 
ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید بمانعلی غفوری هدش

دهم شهريور 1330، در روستای هدش از توابع شهرستان تفت به دنيا آمد. پدرش علی (فوت 1358) و مادرش زهرا نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. سال 1356 ازدواج كرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. هجدهم شهريور 1367، در جاده برازجان كازرون دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد قرار دارد.

 
ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید عباس دارپرنیان

بيست و يكم دی 1343، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسين كارگر كارخانه بود و مادرش صغری نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته برق درس خواند و ديپلم گرفت. به عنوان پاسدار و با سمت مسئول آموزش در جبهه حضور يافت. هجدهم شهريور 1363، در اردوگاه قائم روستای منشاد يزد هنگام آموزش نظامی بر اثر انفجار مهمات به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

همواره پیرو خط امام و خدمتگزار اسلام و انقلاب عزیز باشید.

از شما می‌خواهم که خود را از روحانیت جدا نسازید و پشتیبان روحانیت باشید.

به سوی جبهه‌ها بشتابید که به گفته امام جبهه‌ها دانشگاه است.

 ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید علی اکبر زینلی پوراحمدآبادی

دهم مرداد 1346، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسن و مادرش زهرا نام داشت. تا چهارم ابتدايی درس خواند. كارگر كارخانه بافندگی بود. سال 1364 ازدواج كرد. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت. هجدهم شهريور 1366، با سمت مسئول تسليحات گروهان در فاو عراق بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیتنامه شهید:

جبهه مکانی مقدس است که انسان گمراهی که دعا می‌کند چنان دعایش زود مستجاب می‌شود که خود به حیرت می‌افتد.

راه سخاوت و نیک‌بختی را راه جهاد می‌دانمو

قدری عمیق‌تر به مسئله بنگرید و اندیشه کنید که ما چه بودیم و الان چه هستیم.

 ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید علی حاجی قاسمی

دهم آذر 1325، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، منقل‌ساز بود و مادرش ربابه نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. راننده اتوبوس بود. سال 1345 ازدواج كرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. هجدهم شهريور 1367، در اهواز بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش قرار دارد. برادرش محمد نيز شهيد شده است.

 ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید محمد محمدی یزدی

يكم شهريور 1344، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش تقی، كارگر كارخانه بافندگی بود و مادرش مريم نام داشت. دانش‌­آموز سوم متوسطه در رشته برق بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. هجدهم شهريور 1363، با سمت عضو كادر آموزش اردوگاه نظامی در اردوگاه قائم آل محمد منشاد مهريز بر اثر انفجار سهوی گلوله توپ و اصابت تركش آن به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

اسلام می‌تواند جامعه در خواب فرو رفته را حرکت بخشد.

اسلام می‌تواند موجی را به وجود آورد که از این طوفان ظلم و ستم استعمارگران شرق و غرب را از بین ببرد.

ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند 

شهید محمدعلی دشتی رحمت‌آباد

يكم فروردين 1340، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، كشاورزی می‌كرد و مادرش رباب نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. بنايی و معماری می‌كرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. هیجدهم شهريور 1359، با سمت تک‌تيرانداز در سردشت هنگام درگيری با گروه‌های ضدانقلاب هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای محله رحمت‌آباد به خاک سپردند.

 ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید محمدمهدی شاخصی

بيست چهارم خرداد 1346، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمد (فوت 1351) و مادرش بی‌بی فاطمه (فوت 1350) نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند. صافكار خودرو بود. سال 1365 ازدواج كرد. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت. هجدهم شهريور 1367، با سمت پيک گروهان در جاده برازجان گناوه دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسيد. مزار او گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

 ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید محمدتقی ظریف بمانی یزدی

يكم فروردين 1347، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، كارگر كارخانه بود و مادرش سكينه نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. كارگری و بنايی می‌كرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت و سی و يكم تير1367، با سمت تک‌تيرانداز در شلمچه به اسارت نيروهای عراقی درآمد. نوزدهم شهريور 1368، در بيمارستان تموز عراق بر اثر عوارض ناشی از اسارت به شهادت رسيد. پيكر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و  سی‌ام تير 1381، پس از تفحص در گلزار شهدای روستای محمدآباد زادگاهش به خاک سپرده شد.

 ستارگانی از یزد که در شهریورماه در آسمان شهادت درخشیدند

شهید محمد طالبی موری آبادی

دوم دی 1337، در شهرستان كوهبنان به دنيا آمد. پدرش علی اكبر، كارمند بانک بود و مادرش ربابه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته طبيعی خواند و ديپلم گرفت. معلم بود. سال 1359 ازدواج كرد و صاحب يک دختر شد. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. بيستم شهريور 1361، با سمت تک‌تيرانداز در كوشک به شهادت رسيد. پيكر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و يكم فروردين 1377، پس از تفحص در گلزار شهدای روستای موری‌آباد تابعه شهرستان بهاباد به خاک سپردند. برادرش حسين نيز شهيد شده است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

در راه شهدا که همان راه بت‌شکن امام خمینی قهرمان است قدم بگذارید.

همیشه طرفدار این انقلاب اسلامی و امام باشید.

برادرانم نگذارید اسلحه من و دیگر همرزمانم بر زمین بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها