دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حمص/ آزادی یکی از رزمندگان حزب‌الله از دست داعش/ حمایت اتحادیه بین‌المللی کارگری از بشار اسد

ادامه پیشروی ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در شرق استان حمص و دیدار بشار اسد با اعضای اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری از مهم‌ترین اخبار تحولات 24 ساعت گذشته در سوریه است.
کد خبر: ۲۵۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ - 14September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) در صحرای این کشور همچنان ادامه دارد. در همین راستا، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی توانستند هفت روستا در شرق استان حمص را از لوث تروریست‌های تکفیری گروهک داعش آزاد کنند.
 
با در نظر گرفتن این موفقیت، ارتش و مقاومت اسلامی طی 24 ساعت اخیر موفق به آزادسازی بیش از 14 روستا و 6 قله و تپه مرتفع به مساحت 90 کیلومتر مربع شده‌اند.
 
همزمان با این پیشروی، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در حال ادامه عملیات در جنوب شهر دیرالزور هستند. این عملیات به طور مشترک توسط ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان انجام می‌شود. همزمان با این عملیات نیز 41 کامیون حامل مواد خوراکی از جمله سبزی و میوه، متعلق به وزارت تجارت داخلی سوریه، وارد شهر دیرالزور شد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حمص/ آزادی یکی از رزمندگان حزب‌الله از دست داعش/ حمایت اتحادیه بین‌المللی کارگری از بشار اسد 
با این حال شبه‌نظامیان کرد نیز طی عملیات موسوم به «طوفان جزیره» در استان دیرالزور، خود را به ساحل شمالی رود فرات، که در شمال شهر دیرالزور قرار دارد، رساندند. کردها تلاش دارند تا زمان پایان جنگ در سوریه، بخش گسترده‌تری از خاک این کشور را تصرف کنند تا دستیبابی به هدف‌شان، یعنی ایجاد منطقه فدرال کردستان در شمال سوریه، راحت‌تر باشد.
 
کردها همزمان با این عملیات به نبرد با تروریست‌های داعش در شهر رقه ادامه دادند. طی درگیری‌های سنگین میان دو طرف در مناطق اطراف «پارک الرشید» و «بیمارستان ملی» شهر رقه، ده‌ها نفر از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شدند.
 
داعش نیز در پاسخ به عملیات موفقیت‌آمیز کردها در استان‌های دیرالزور و رقه، تعدادی از آن‌ها را که در عملیات شمال شرق دیرالزور شرکت داشتند، اعدام و سپس اجساد آنان را در ورودی شمالی شهر دیرالزور و روستای خشام در حومه شرقی آن آویزان کرد.  
 
همچنین رسانه‌های وابسته به گروهک‌های تروریستی اعلام کردند که درگیری شدید میان تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کرد در شمال استان دیرالزور باعث آوارگی اهالی روستاهای این منطقه شده است. نیروهای کرد طی این درگیری‌ها 60 کیلومتر از جنوب غرب حسکه تا شمال شرق دیرالزور پیشروی کرده‌اند.
 
گروهک تروریستی داعش علاوه بر اعدام تعدادی از کردها، یکی از عناصر خود را به اتهام همکاری با ائتلاف بین‌المللی در میدان «النعیم» شهر رقه اعدام کرد.
 
در جنوب سوریه نیز نیروهای داعش و ارتش آزاد سوریه در اطراف شهرک‌های «حیط» و «سحم الجولان» در غرب استان درعا با یکدیگر درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروها دو طرف منجر شد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حمص/ آزادی یکی از رزمندگان حزب‌الله از دست داعش/ حمایت اتحادیه بین‌المللی کارگری از بشار اسد 
همچنین نیروهای حزب‌الله لبنان موفق شدند یکی از رزمندگان مقاومت اسلامی به نام «احمد معتوق» را از زندان تروریست‌های داعش آزاد کنند. آزادسازی این رزمنده مقاومت اسلامی در راستای عملیات تبادل اسرا میان حزب‌الله لبنان و گروهک تروریستی داعش انجام شد.
 
دلیل تأخیر در آزادسازی این رزمنده مقاومت اسلامی، نرسیدنِ به موقع اتوبوس‌های حامل تروریست‌های داعش و خانواده‌های آنان به مناطق تحت سیطره این گروهک در استان دیرالزور بود. دلیل تأخیر در تردد این اتوبوس‌ها نیز ممانعت ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا بود.
 
این رزمنده لبنانی، آخرین اسیر حزب‌الله در دست گروهک تروریستی داعش بود که طی توافق میان دو طرف، آزاد شد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حمص/ آزادی یکی از رزمندگان حزب‌الله از دست داعش/ حمایت اتحادیه بین‌المللی کارگری از بشار اسد 
در استان ادلب در شمال غرب سوریه نیز افراد مسلح ناشناس «ابومحمد الشرعی» از فرماندهان سعودی‌تبار «هیأت تحریرالشام» را در شهر «سراقب» در شرق این استان ترور کردند. وی پیش از پیوستن به هیأت تحریرالشام، از فرماندهان ارشد گروهک تروریستی «جندالاقصی» بود.
 
همچنین انبار مهمات تروریست‌های تکفیری در منطقه «صناعه» در حومه شرقی شهر ادلب منفجر شد. طبق گفته رسانه‌های وابسته به گروهک‌های تروریستی، دلیل این انفجار نامعلوم است.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با رهبران و اعضای ارشد هیأت‌های وابسته به اتحادیه بین‌المللی کارگری در دمشق، ضمن تقدیر از مواضع این اتحادیه در حمایت از دولت، ملت و ارتش سوریه در نبرد با تروریسم، گفت: «به رغم حدود هفت سال جنگ نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی علیه سوریه، کشور ما با گام‌های ثابت و با فداکاری‌های ارتش، ملت و حمایت دولت‌های دوست خود به سمت پیروزی می‌رود.»
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حمص/ آزادی یکی از رزمندگان حزب‌الله از دست داعش/ حمایت اتحادیه بین‌المللی کارگری از بشار اسد 
اعضای اتحادیه‌های کارگری، که از 60 کشور به دیدار رئیس‌جمهور سوریه رفته‌اند، نیز با اعلام همبستگی کارگران و دیگر گروه‌ها در میان ملت‌های خود با ملت سوریه و مبارزه آن علیه تروریسم، نبرد ملت سوریه علیه تروریسم را «نقطه عطفی در تاریخ بشریت» توصیف و بر ضرورت یکپارچگی تمام تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و دفاع از حق ملت‌های جهان تأکید کردند.  
 
همچنین «نجدت انزور» نایب‌رئیس مجلس خلق سوریه در دیدار با هیأت اعزامی مجلس سنای ایتالیا به ریاست «پاولو رومانی» نیز بر ضرورت اتحاد میان کشورهای جهان در مبارزه با تروریسم به عنوان یک تهدید بین‌المللی تأکید کرد.
 
وی با اشاره به نقش برخی دولت‌های منطقه‌ای و غربی در حمایت از تروریست‌ها در سوریه، از اعضای هیأت ایتالیایی خواست تا حقیقت در مورد این موضوع را به اطلاع ملت‌های اروپایی بویژه ملت ایتالیا برسانند.
 
«پاولو رومانی» رئیس هیأت مجلس سنای ایتالیا نیز با تأکید بر روابط گسترده ایتالیا و سوریه در زمینه‌های متعدد، به صراحت گفت: «باید مردم ایتالیا و اروپا را قانع کنیم که تروریسم تنها داعش نیست بلکه جبهه النصره و دیگر گروهک‌های مسلح نیز نه تنها دشمن سوریه بلکه دشمن ما نیز هستند و این جنگ تنها با حمایت کشورهای غربی نیست؛ بلکه کشورهایی مانند ترکیه نیز در آن مشارکت دارند.»
 
رئیس هیأت مجلس سنای ایتالیا شکست حصر شهر دیرالزور را نقطه عطف حقیقی در جنگ سوریه عنوان کرد. وی همچنین از توجه رسانه‌های اروپایی به فعالان معارض ساکن در حومه پایتخت انگلیس، که مدعی نشر اخبار در مورد سوریه هستند و از طریق آنچه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نامیده می‌شود، دست به انتشار خبر در مورد سوریه می‌زنند، گلایه کرد.
 
در بخش دیگری از تحولات سوریه نیز منابع نزدیک به طرف‌های حاضر در مذاکرات آستانه اعلام کردند که سه دولت ایران، روسیه و ترکیه بر اوضاع موجود در نواحی موسوم به «مناطق کاهش تنش» در سوریه نظارت خواهند کرد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق حمص/ آزادی یکی از رزمندگان حزب‌الله از دست داعش/ حمایت اتحادیه بین‌المللی کارگری از بشار اسد 
این منابع از پیوستن استان ادلب به عنوان چهارمین منطقه کاهش تنش در سوریه (پس از استان‌های حمص و درعا و منطقه غوطه شرقی دمشق) خبر دادند.  این منابع همچنین اعلام کردند که امکان افزایش اعضای هیأت نظارت بر مناطق کاهش تنش در سوریه، با اولویت حضور کشورهای منطقه در این هیأت، وجود دارد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار