گروه‌های طلایه‌دار امربه‌معروف در مساجد کشور راه‌اندازی شود

معاون مردم بر دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: گروه‌های طلایه‌دار امر به معروف باید در مساجد کشور راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۲۵۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ - 19September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سیدمهدی امینی»، معاون مردم بر دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست هم‌اندیشی روحانیون فعال در حوزه فرهنگی، مداحان اهل بیت(ع) و مسئولان هیئت‌های شاخص یزد اظهار داشت: با تبیین قانون حمایت از آمران به معروف، به معرفی وظایف مدیریت مساجد، حوزه‌های علمیه و هیئت های مذهبی پرداخت.

وی با اشاره به شیوه تشکیل شوراهای مدیریت مساجد، حوزه‌های علمیه و هیئت های مذهبی افزود: طبق آیین نامه اجرایی باید تلاش کنیم گروه‌های طلایه دار امر به معروف در مساجد، هیئت ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر تشکل‌های مردمی راه اندازی شود.

امینی بیان کرد: حوزه مساجد عام‌ترین حوزه در تشکیل این گروه‌هاست زیرا مخاطبان تمام حوزه‌های اداری، قضایی و مردمی در مسجد حضور می یابند.

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی در مورد شیوه تشکیل و کارکرد شوراهای امر به معروف، به تبیین اختیار شوراها برای اجرای ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری پرداخت.

امینی ابراز امیدواری کرد: در ماه محرم به همت روحانیون، مداحان و هیئت های مذهبی به تعداد قابل قبولی، گروه‌های طلایه دار تشکیل شود.

وی، به تبیین فرایند تشکیل گروه‌های امر به معروف و آموزش این افراد به عنوان مقدمه فعالیت گروه‌ها پرداخت.

امینی همچنین عنوان کرد: در مواد ۷ تا ۹ قانون، به مجازات پیش‌بینی شده در ممانعت از اجرای فرایض امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد نیز در این نشست با تقدیر از فعالان جبهه فرهنگی استان یزد در همبستگی بین هیئت‌ها ی مذهبی گفت: فعالان فرهنگی دغدغه فراوان در باب نشر معروف‌ها و مقابله با گسترش منکر به ویژه در حوزه اجتماعی دارند که ستاد امر به معروف استان آمادگی کامل برای پذیرش دیگاه‌های فعالان فرهنگی و سازماندهی فعالیت ها در قالب تشکیل گروه های طلایه داران را دارد.

حسینیان به تبیین وظایف شورای امر به معروف در دستگاه‌های نظامی و قضایی و ظرفیت ستاد و شوراهای امر به معروف و دستگاه قضایی استان در حمایت از آمران به معروف پرداخت.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار