اولین‌های دفاع مقدس/ 16

تبادل آتش بین قایق‌های ایرانی و بالگردهای آمریکایی

به گفته «کاسبر واینبرگر» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (17 مهر 66) قایق‌های مسلح ایران به سوی سه فروند بالگرد آمریکایی در خلیج فارس آتش گشودند.
کد خبر: ۲۵۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ - 23September 2017
تبادل آتش بین قایق های ایرانی با بالگردهای آمریکایی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به گفته «کاسبر واینبرگر» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (17 مهر 66) قایق های مسلح ایران به سوی سه فروند بالگرد آمریکایی در خلیج فارس آتش گشودند.

به گزارش وینکوری خبرنگار صدای آمریکا، وزارت دفاع ایالات متحده ضمن تشریح نظرات پنتاگون در این زمینه گفت: در این حادثه دو قایق ایران توقیف شدند.

کاسبر واینبرگر وزیر دفاع آمریکا گفت: قایق های سریع السیر مسلح ایرانی به سوی سه بالگرد آمریکایی آتش گشودند.

واینبرگر افزود: شب گذشته به سوی سه بالگرد که در انجام ماموریت گشت زنی معمولی پرواز می کردند آتش گشوده شد. بلافاصله روشن شد که تیر اندازی به وسیله قایق های سریع السیر مسلح ایرانی صورت گرفته است. پیش تر وزارت دفاع آمریکا گفته بود به سوی یک فروندبالگرد آمریکایی تیراندازی شد و بالگرد با بی سیم از چند فروند بالگرد دیگر درخواست کمک کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: بامداد امروز (17 مهر 1366) نیروهای آمریکایی پی بردند که دو فروند از سه قایق ایرانی هنوز بر روی آب شناور هستند.

واینبرگر افزود: بامداد امروز برای ما روشن شد که دو فروند قایق ایرانی به طور کلی از کار افتاده اند و واحدهای دریایی آمریکا آن ها را یدک می کشند و در کنترل خود دارند.

واینبرگر گفت: واحدهای آمریکایی به طور دقیق از قایق های ایرانی بازرسی خواهند کرد.

وزیر دفاع آمریکا ضمن سخنان خود تایید کرد که نیروهای آمریکایی در خلیج فارس شش نفر از سرنشینان قایق های مسلح ایرانی را نجات دادند اما دونفر از آنان بعدا به علت جراحات وارد شده درگذشتند.

گفته می شود که مبادله آتش تنها چند دقیقه ادامه داشته است. این نخستین باری بود که ایران به نیروهای آمریکایی در خلیج فارس حمله کرد.

واینبرگر وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات خواستار درگیری رزمی با ایران نیست.

وی در عین حال گفت: نیروهای آمریکایی به تلاش های خود برای بازنگاه داشتن خطوط کشتیرانی در خلیج فارس ادامه خواهند داد.

ایران می گوید به دنبال درگیری بین قایق های مسلح ایرانی و بالگردهای آمریکایی در خلیج فارس ایالات متحده عملا دو کشور را وارد جنگ کرده است.

به گزارش خبر رادیو ایران آن کشور به آگاهی دبیر کل سازمان ملل متحد رسانده است که مسئولیت آغاز جنگ بین دو کشور به عهده ایالات متحده خواهد بود.

به نقل از علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه ایران گفته شده است که تنها راه جلوگیری از تشنج، خروج فوری تمام نیروهای خارجی از خلیج فارس است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار