مدیر دفتر موسیقی ارشاد در نشست خبری:

موسیقی مقاومت یکی از موضوعات جشنواره جایزه ققنوس شد

پیروز ارجمند، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد با اعلام این خبر گفت: متأسفانه جشنواره موسیقی مقاومت کم کم داشت از مسیر اصلی‌اش خارج می‌شد به طوری که بعضی از موضوعات ارزشی را حتی به وهن گرفته بودند. در جایزه ققنوس هم موضوع دفاع مقدس و دیگر موضوعات ارزشی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ - 23August 2014

موسیقی مقاومت یکی از موضوعات جشنواره جایزه ققنوس شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی در نشست خبری و هم اندیشی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شده بود گفت: سعی داریم تا در بخش نیروی انسانی و اداری به گونهای پیش برویم که اثرات رسیده به غیر از بحث کارشناسی بین دو تا سه روز بررسی شود و کسی به خاطر کار اداری معطل نماند. در گذشته دفتر موسیقی 80 درصد زمان را برای مجوز صرف میکرده و باید این عدد به 20 درصد برسد.

وی ادامه داد: سامانه دفتر موسیقی طراحی شده است و چند ماه است که کار خود را شروع کرده است، در کل نظرمان این است که خطوط قرمزی که میتواند ما را دچار مشکل کند در کیفیت کار بررسی شود، ما نباید سخت گیری کنیم در بازدیدی هم که دکتر جنتی از دفتر بنده داشتند تأکید کردند که سختگیریها کمتر شود و بیشتر به کیفیت آثار توجه داشته باشیم.

مدیر دفتر موسیقی بیان داشت: شورای رسانههای جدید موسیقی هم تشکیل شده که در رابطه با رسانههای جدید از جمله نماهنگ ، پیشواز و نرم افزارهای چند رسانهای است.

وی گفت: بسیاری از آثار در موسیقی زیرزمینی شاخص بودند اما وزارت ارشاد نتوانسته بود خود را با مدیای جدید تطبیق دهد امروز بالای 60 درصد موسیقیهای زیرزمینی به روزمینی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات ما عدم ناسازگاری و هماهنگی اماکن استانها است یک بار وقتی که آقای علی قربانی خواستند کنسرت اجرا کنند فرد مسئول آن چنان بی اطلاع بوده و از فضا دور بوده است که بیان داشته ایشان باید ابتدا باید تست اعتیاد بدهند، ما از این دست مشکلات زیاد داریم.

ارجمند بیان داشت: بخش دیگر مشکلات عدم یکسان بودن و عدم تعامل دستگاههای مختلف در برگزاری کنسرتها و تولید موسیقی بود. امروز دفتر موسیقی و نیروی انتظامی باهم هماهنگ شده و این موضوع به آیین نامه انتظامی تبدیل شده است.درباره تفکیک جنسیتی نیز نیروی انتظامی اعلام داشته که کاملا مخالف است و این را پیگیری میکند.

وی افزود: امسال 4 جشنواره خواهیم داشت، جشنواره جوان، جشنواره جایزه ققنوس، جشنواره موسیقی فجر  و جشنواره موسیقی نواحی. متأسفانه جشنواره مقاومت از مسیر اصلیاش کم کم داشت خارج میشد به طوری که بعضی از موضوعات ارزشی را حتی به وهن گرفته بودند در جایزه ققنوس هم موضوع دفاع مقدس در نظر گرفته شده و هم حتی موضوعات عاشقانهها و دیگر موضوعات ارزشی.

وی در رابطه با موسیقی بانوان گفت: ما در رابطه با موسیقی بانوان از لحاظ شرعی کم ترین مشکل را داریم در گذشته سالنها محدود بود اما امروز علاوه بر سالنهای وحدت و نیاوران 3 سالن آزادی، اندیشه و تالار رودکی اضافه شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار