سرپرست وزارت علوم با خانواده شهید «مجید شهریاری» دیدار کرد

«هاشمی» با حضور در منزل شهید «مجید شهریاری» از شهدای هسته‌ای کشور با همسر و فرزند این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۵۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷ - 23September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه جمعی از مسئولان این وزارت با حضور در منزل شهید «مجید شهریاری» از شهدای هسته‌ای کشور با همسر و فرزند این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

هاشمی در این دیدار گفت: شهید مجید شهریاری، هم در عرصه علم و پژوهش و هم در عرصه اخلاق و ادب الگو و پیشتاز بودند.

وی تاکید کرد: وظیفه ما مسئولان آموزش عالی این است شرایطی را فراهم کنیم  که دانشجویان و دانشگاهیان ما راه و مسیر شهید شهریاری را ادامه بدهند و هرکدام برای کشور موجب افتخار و سربلندی شوند.

قاسمی همسر شهید شهریاری نیز با قدردانی از سرپرست وزارت علوم گفت: بانوان فرهیخته و جوانان نخبه بسیاری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وجود دارند که خودرا متعهد به پیشرفت کشور می دانند و باید از ظرفیت آنان استفاده کرد.

وی افزود: مسئولان وزارت علوم در کنار توجه به مسائل کلان آموزش عالی، باید فرصتی را برای دیدار حضوری با دانشجویان اختصاص دهند زیرا برگزاری این دیدار به آنان دلگرمی و انگیزه می بخشد.

در پایان دیدار سرپرست وزارت علوم لوح سپاسی را به پاس خدمات استاد شهید دکتر مجید شهریاری به خانواده وی تقدیم کرد.

شهید دکتر مجید شهریاری متولد 1345 زنجان، عضو هیئت علمی و استاد فیزیک هسته‌ای  دانشگاه شهید بهشتی تهران بود که درتاریخ 8 آذر 1389 در اقدام تروریستی  دشمنان کوردل  به درجه رفیع شهادت نائل شد.

* سرپرست وزارت علوم از چهار دهه تلاش‌های علمی دکتر جبه‌دار تجلیل کرد

سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در منزل پرویز جبه‌دار مارالانی استاد بازنشسته مهندسی برق دانشگاه تهران وعضو پیوسته فرهنگستان علوم با این استاد برجسته و خانواده وی گفت‌وگو کرد.

هاشمی  هدف خودرا از این دیدار ارج نهادن به مقام والای معلم و استاد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانست و از سالها تدریس و تحقیق دکتر جبه‌دار مارلانی در دانشگاه تهران قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: هویّت دانشگاه‌ها به استادان  فرهیخته است و ما  دانشکده فنی تهران را با نام پرویز جبه‌دار مارلانی و سایر استادان پرتلاش آن  می شناسیم  و امروزه معرفی استادان پرتلاش و الگو مانند دکتر جبه‌دار را وظیفه خود در جایگاه مدیریت می‌دانیم.

هاشمی افزود: ترسیم افق‌های روشن برای دانشجویان از نتایج معرفی امثال جبه‌دار مارلانی است که با تلاش خود ده‌ها استاد را تربیت کرده و با تالیفات خود در پیشرفت علم نقش داشته‌اند.

وی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های خانواده جبه‌دار مارلانی تجلیل کرد و نقش همسر و خانواده این استاد پیشکسوت را در موفقیت و دستاوردهای علمی و پژوهشی او یادآورشد.

پرویز جبه‌دار مارلانی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور سرپرست وزارت علوم گفت: علاقه به وطن و پیشرفت کشور باعت شد که حدود 40 سال در عرصه آموزش عالی خدمت کنم و امروز به آن افتخار می‌کنم.

وی تاکید کرد: به خاطر علاقه به پیشرفت کشورم، به‌ جز برای فرصت مطالعاتی، کشور را ترک نکرده ام و 40 سال با تمام توان در کلاس درس به کشور خدمت کردم و پس از 4 دهه، برای گشودن باب خدمت جوانترها درسال 1389 درخواست بازنشستگی کردم.

درپایان این دیدار سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم با اهدای لوح سپاسی از سالها فعالیت علمی جبه‌دار مارلانی تجلیل کرد.

پرویز جبه دارمارالانی  متولد 1320 تبریز است و استاد مهندسی برق دانشگاه تهران و مدیر گروه مهندسی برق این دانشگاه بوده و با داشتن تالیفات متعدد، عضو پیوسته فرهنگستان علوم است.

* هاشمی با رئیس فرهنگستان علوم دیدار کرد


سید ضیاء هاشمی با دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم دیدار و گفت‌وگو کرد.

هاشمی در این دیدار با تجلیل از مقام و جایگاه داوری اردکانی به عنوان یکی از برجسته‌ترین فرهیختگان کشور در حوزه درعلوم انسانی کشور  اظهار داشت: استفاده از دانش و ظرفیت علوم انسانی به اثرگذاری بیشتر سایر علوم در جامعه کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: وقتی از پیوند دانشگاه با جامعه و صنعت صحبت می شود که راهبرد و شعار اصلی وزارت علوم در دوره جدید است، نمی‌توان از نقش علوم انسانی غفلت کرد زیرا در تمام سازمانها و صنایع به علومی مانند مدیریت رفتار سازمانی و روانشناسی صنعتی نیاز داریم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس دو روزه روسای دانشگاه‌های کشور گفت: در این اجلاس چندین عضو کابینه دولت دوازدهم حضور یافته و سخنرانی کردند و جمع بندی همه سخنرانان این بود برای پیشرفت در همه بخش‌های کشور باید از توان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استفاده کرد.

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: باید کلیت نظام علم و فناوری و بخش آموزش عالی جایگاه واقعی خودرا در کشور پیدا کند وگرنه نظام مدیریت اجرایی کشور آسیب می‌بیند.

رضا داوری رئیس فرهنگستان علوم نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم در فرهنگستان علوم گفت: نزدیک به 6 دهه به کار معلمی مشغول بوده‌ام و به آن افتخار می‌کنم.

وی توجه نهادهای تصمیم گیری کشور به حوزه علوم انسانی را خواستار شد و تاکید کرد: بدون توجه به علوم انسانی در به کارگیری فناوری نیز دچار مشکل خواهیم شد  و علت پیشتاز بودن کشوری مانند ژاپن در آسیا، توجه کافی به علوم انسانی است.

رئیس فرهنگستان علوم گفت: فنّاوری به تنهایی نمی‌تواند نیازهای جامعه و مسائل روزمره ما را رفع کند و توجه ویژه به علوم فنی و مهندسی و غفلت از علوم انسانی به ضرر جامعه است.

داوری با تاکید بر لزوم درک درست از علوم انسانی گفت: برای ارتقای نقش علوم انسانی در کشور باید مسئولان بر موانع مختلفی غلبه کنند که کار دشواری است.

درپایان این دیدار سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم با اهدای لوح سپاسی از سال‌ها فعالیت علمی داوری اردکانی تجلیل کرد.

در این دیدار همچنین رضا داوری چند جلد از کتاب‌های تالیفی خود را امضاء و به دکتر هاشمی تقدیم کرد.

رضا داوری اردکانی سال 1312 در اردکان یزد، استاد  فلسفه دانشگاه تهران است که در سال 76-1375 به عنوان استاد نمونه و پس از آن به عنوان استاد ممتاز دانشگاه تهران انتخاب شد و همچنین سال‌ها پژوهش و معلمی فلسفه برای ایشان عنوان چهره‌ماندگار در سال 1381 را به ارمغان آورد.

از دیگر افتخارات این استاد فلسفه می‌توان به کسب نشان درجه یک دانش (از ریاست جمهوری) در سال 1384 و همچنین کسب عنوان فارابی‌شناس برجسته ایران و دریافت تندیس ویژه فارابی در نخستین جشنواره بین‌المللی فارابی (از ریاست جمهوری) در سال 1386 اشاره کرد. همچنین وی بیش از 30 عنوان کتاب و بیش از 100 عنوان مقاله در موضوعات مختلف فلسفی، فرهنگی، اجتماعی نگاشته است داوری را بسیاری فیلسوف فرهنگ نام نهاده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها