فنائیان خبر داد:

زندگی حضرت امام خمینی(ره) سریال می‌شود

مدیر اداره کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما گفت: حسین کیانی مشغول نگارش فیلمنامه زندگی حضرت امام خمینی(ره) به تهیه‌کنندگی رضا انصاریان است.
کد خبر: ۲۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ - 24August 2014

زندگی حضرت امام خمینی(ره) سریال می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی دفاع پرس، "تاجبخش فنائیان" مدیر اداره کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما  درباره تولیدات این اداره، گفت: ما از دو سال پیش اقدام به اولویتبندی موضوعی برای تولیدات سریالهای الف ویژه کردهایم و در این رابطه حدود ۱۸ کار در اولویت قرار گرفته است که مراحل تحقیق و نگارش را سپری میکند.

وی ادامه داد: موضوعات به سه دسته تاریخ اسلام و مشاهیر ایران، تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقسیم شده است که این موضوعات بنا به ماموریت هر یک از شبکهها و در اداره کل تولیدات الف ویژه سیما پیگیری میشود.

فنائیان با اشاره به تولید سریالهایی با موضوع دفاع مقدس گفت: متولی ساخت سریالهای دفاع مقدس، سیمافیلم است به همین علت این مرکز سریالهای شهید چمران، زندگی جاوید الاثر محمد متوسلیان و شهید باکری را در دستور کار دارد که در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارند.

پیش تولید سریال شهید چمران آغاز شده است
مدیر اداره کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما با اشاره به سریال «شهید چمران» گفت: پیشتولید این سریال به کارگردانی جلیل سامان آغاز شده است و اگر شرایط به خوبی پیش برود، حتما این سریال امسال کلید خواهد خورد.

وی عنوان کرد: زندگی احمد متوسلیان هم به نویسندگی داوودی در مرحله نگارش است. زندگی شهید باکری هم مراحل تحقیق و نگارش را سپری میکند. جعفریجوزانی هم بعد از ساخت فیلم سینماییاش، سریال تلویزیونی «پوریای ولی» را کلید میزند که مراحل پیشتولید را سپری میکند. فیلنامه این سریال تمام شده و در ۳۶ قسمت در سیمافیلم ساخته میشود.

«معمای شاه» تا سه ماه آینده به پخش میرسد

فنائیان با اشاره به تولید سریال «حماسه میشان» گفت: این سریال در شبکه یک به تهیهکنندگی رامین عباسیزاده ساخته میشود که فیلمنامه آن در مرحله نگارش قرار دارد. سریال تلویزیونی «معمای شاه» هم به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی همزمان با تصویربرداری، مراحل تدوین را پشتسر میگذارد. این سریال حداکثر ظرف سه ماه آینده پخش خواهد شد.

مدیر اداره کل تولیدات الف ویژه سیما با اشاره به تولید سریال شهید مطهری هم گفت: این سریال به سرپرستی یعقوب توکلی و تهیهکنندگی سعید سعدی در مرحله تحقیق و نگارش است.

داستان زندگی امام خمینی (ره) به نگارش درمیآید

همچنین حسین کیانی مشغول نگارش فیلمنامه زندگی حضرت امام خمینی(ره) به تهیهکنندگی رضا انصاریان است. بخشی از سیناپس این سریال ارائه شده و بقیه بخشها در آینده نوشته میشود. داستان از قبل از رحلت آیتالله بروجردی شروع شده و تا رحلت امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.

زندگی حضرت ابراهیم و حضرت ابوطالب به تصویر درمیآیند

وی درباره تولید سریال «حضرت ابراهیم(ع)» افزود: تهیهکننده این سریال یوسف مناجاتی است و نویسندگی آن نیز بهعهده رضا مقصودی بوده و داستان از زمان کودکی این پیامبر عظیمالشان شروع شده و تا رحلت ایشان ادامه خواهد داشت.

فنائیان ادامه داد: فیلمنامه سریال حضرت ابوطالب(ع) هم به نویسندگی بیرانوند و حسن میرباقری و تهیهکنندگی محمد رضا شفیعی و با مشارکت شبکه سه تولید می شود. سریال شهید حسن تهرانیمقدم نیز به تهیهکنندگی سیدمحمود رضوی و به سرپرستی خودم در ۳۰ قسمت نوشته میشود. داستان این سریال هم از طفولیت شهید مقدم آغاز میشود و تا شهادت وی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها