همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس؛

آیین رونمایی از 15 عنوان کتاب دفاع مقدس در قم برگزار شد

آیین رونمایی از 15 عنوان کتاب دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا، پیش از ظهر امروز در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ - 25September 2017
آیین رونمایی از 15 عنوان کتاب دفاع مقدس در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در آیین رونمایی از 15 عنوان کتاب مربوط به حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس، مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مسئول سازمان بسیج کارکنان سپاه استان، نویسندگان و مسئولانی از دستگاه های مختلف و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

این مراسم با تجلیل از تعدادی از خانواده‌های شهدا و کارکنان رزمنده اداره کل کتابخانه‌ها، اجرای سرود مدافعان حرم توسط گروه سرود «انصار الحجه» و تقدیر از مرضیه نفری نویسنده کتاب «شب‌های بی‌ستاره» و علیرضا صداقت نویسنده چندین کتاب حوزه دفاع مقدس همراه بود.

شعرخوانی «سید احمد حسین‌پور علوی» از شاعران آیینی کشور درباره محرم و شهدای مدافع حرم، بخش دیگری از مراسم بود که با قرائت اشک‌آلود اشعارش، فضای مراسم را عاشورایی کرد.

چینش تجسمی دکور مراسم، رویدادهای متصل به هم از عاشورا، پیروزی انقلاب اسلامی و دو سال پس از پیروزی آن، سال های دفاع مقدس و استمرار آن و حماسه مدافعان حرم و جریان ظهور را نشان می داد.

در مراسم مذکور همچنین به طور ویژه از خانواده شهید مدافع حرم، شهید «محمدحسین سراجی» تجلیل و از تابلونقاشی این شهید بزرگوار که همزمان در مراسم توسط خانم غلامی هنرمند نقاش به تصویر کشیده بود، رونمایی شد.

شهید سراجی از پاسداران جوان لشکر 17 علی بن ابی‌طالب بود که در بهمن سال 94 در سوریه به شهادت رسید. وی در کنار برنامه های عملیاتی و نظامی خود، همواره انس با کتاب و مطالعه را سرلوحه امور خویش قرار داده بود.

پایان بخش مراسم امروز، رونمایی از 15 عنوان کتاب دفاع مقدس با عناوین نوستالژی در اشعار شاعران شاخص دفاع مقدس، عالم عامل، نسخه مکتوب، صوتی و بریل کتاب شبهای بی ستاره، مردی از دیوکلا تا کربلای چهار، سرفرازان فشکور، مجموعه پنج جلدی نیلوفران مرداب، ترنم شهادت، شهرک بدر و عوامل پیروزی حق بر باطل در هشت سال دفاع مقدس بود که با حضور مسئولان حاضر صورت پذیرفت.

مراسم رونمایی و تجلیل از خانواده های شهدا، با همکاری مشترک ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس و کتابخانه های عمومی قم و پایگاه بسیج شهید آوینی این اداره کل برگزار شد.

در حاشیه مراسم رونمایی، نمایشگاهی از تصاویر شهدا و دفاع مقدس برپا شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار