آخرین اخبار از جشنواره‌های خوشنویسی، پیامک و داستان رضوی

۴۸۰ اثر در جشنواره خوشنویسی و ۱۰۳۶ اثر در جشنواره داستان نویسی از سری جشنواره های فرهنگی هنری رضوی به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۲۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱ - 24August 2014

آخرین اخبار از جشنواره‌های خوشنویسی، پیامک و داستان رضوی

به گزارش سرویس فرهنگی دفاع پرس، جشنواره های رضوی  طیف گستردهای از هنرمندان را هر ساله به این جشنواره جذب میکند که این امر نشان دهنده پیوند بین هنرمندان و فرهنگ رضوی است.

 

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی همزمان در مشهد

۴۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی رضوی رسیده است. همزمان با برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی در مشهد دو نمایشگاه از آثار این جشنواره برگزار می شود. آثار برتر جشنواره خوشنویسی رضوی با نام جشنواره دوازدهم رضوی در کتابی به چاپ خواهد رسید. این آثار بر روی لوح فشرده قرار میگیرد و سعی میشود تا آثار ارسالی در جاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

رونق بخشهای مختلف جشنواره محراب

جشنواره محراب در حوزههای فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویا نمائی، داستان کوتاه، شعر، نشریه، نشریه دیواری، پوستر و بروشور میزبان 570 اثر بوده است.

در حال حاضر بیش از ۱۵۰ اثر در  قالب های شعر، داستان کوتاه و بیش از ۵۰ اثر در بخش های فیلم کوتاه و انیمیشن بخش تولیدی جشنواره سراسری محراب ارسال شده است. همچنین بیش از ۶۰ اثر در قالب پوستر و بیش از هفتاد اثر بصورت نشریه در بخش تولیدی به دبیرخانه  این جشنواره ارسال شده است.  داوری آثار دریافتی در بخش های الگویی، تولیدی و پژوهشی از ابتدای شهریور ماه به مدت یک هفته انجام میشود.

 

انتخاب پیامکهای برتر رضوی

جشنواره پیامک ادبی رضوی؛ تک بیتها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، تمثیلها، رؤیاپردازیها و صور خیال و سایر آرایههای ادبی در شعر و نثر، جملات کوتاه با الهام از زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) محورهای جشنواره در این قسمت است.

پیامک های برتر پس از ارزیابی هیات داوران انتخاب و در آیین پایانی جشنواره از نفرات برگزیده تقدیر و آثار برگزیده در قالب کتاب، چاپ و برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد. قسمت جشنواره پیامک ادبی رضوی، مراسم پایانی جشنواره همزمان با دهه کرامت با حضور مسئولین حوزه فرهنگی کشور و برگزیدگان ملی و استانی در تهران برگزار می شود.

 

ارسال بیش از 1000 داستان به دهمین جشنواره سراسری داستان نویسی


دریافت ۱۰۳۶ اثر از ۵۷۱ شرکت کننده از ۳۱ استان کشور نشان از استقبال شایسته داستان نویسان رضوی از دهمین جشنواره سراسری داستان های رضوی دارد.

استان های خراسان رضوی با ۱۶۶ اثر از ۸۴ شرکت کننده، تهران با ۱۱۱ اثر از ۶۶ شرکت کننده و سمنان با ۱۰۲ اثر از ۱۰۲ شرکت کننده رتبه های اول تا سوم ارسال آثار را به خود اختصاص داده اند.

ابوالفضل شهرآبادی، ۶ ساله از استان مازندران و رضوان نیلی پور ۶۶ ساله از استان اصفهان هم کوچکترین و بزرگترین شرکت کننده این دوره از جشنواره هستند. نهمین جشنواره سراسری داستانهای رضوی با ۸۶۸ اثر از ۴۹۰ شرکت کننده برگزار شد.

 

آستانه اشرفیه  میزبان اختتامیه جشنواره مطبوعات رضوی

آیین اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۶ شهریور ۹۳ در جوار حرم مطهر سیدجلالالدین اشرف برادر امام رضا (ع) در شهر آستانه اشرفیه برگزار میشود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار