مدیر دفتر برنامه‌های «شب خاطره» خبرداد؛

سایت و اپلیکیشن «شب خاطره» رونمایی می‌شود/ پخش زنده برنامه‌های «شب خاطره» تا پایان امسال

محمدحسین قدمی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و در آستانه ۲۵ سالگی برنامه «شب خاطره» پنجشنبه، ششم مهر ماه از سایت و اپلیکیشن «شب خاطره» در حوزه هنری رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ - 26September 2017
سایت واپلیکیشن«شب خاطره» رونمایی می‌شود/  پخش زنده برنامه‌های«شب خاطره» تا پایان امسالبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمدحسین قدمی» مدیر دفتر برنامه‌های «شب خاطره» از رونمایی اپلیکیشن «شب خاطره» خبر داد و اظهار داشت: آذر ماه امسال، برنامه «شب خاطره»، 25 ساله می‌شود، در واقع 25 سال است که برنامه‌های آن هر ماه به شکل مرتب برگزار شده است. منابعی که طی این سالها از این برنامه جمع‌آوری شده است، به منظور دسترسی مناسب برای عموم یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن آن بود. به همین منظور با مشورتی که با دوستان واحد حوزه هنری دیجیتال داشتیم تصمیم گرفتیم این مجموعه را راه اندازی کنیم.

مدیر دفتر «شب خاطره» در پاسخ به اینکه این اپلیکیشن در کجا و از چه طریقی بارگذاری خواهد شد؟ بیان کرد: مطالب بارگذاری شده مختص برنامه‌های «شب خاطره» است که همه برنامه‌های گذشته شامل: فیلم، عکس، صوت، متن، خاطرات پیاده شده و کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس چاپ شده‌اند، معرفی خواهد شد. تقریبا می‌توان گفت یک اپلیکیشن کامل و جامعی است که اطلاعات مختلفی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. در مجموعِ برنامه‌های «شب خاطره» که طی این 25 سال جمع‌آوری شده 283 برنامه در دست داریم که در آنها از افراد مختلفی چون شهید صیاد شیرازی، مرحوم رسول ملاقلی پور و ... در این برنامه‌ها حضور داشتند و خاطراتی را ثبت کردند، همچنین شاهد حضور فرماندهانی عالی مقام بسیاری در این برنامه‌ها بوده‌ایم که شامل چهره‌های متعددی می‌شوند. تمام برنامه‌ها به مرور بارگذاری شده و در حال حاضر به مرحله نصب رسیده‌اند تا هم روی اپلیکیشن و هم در سایت «شب خاطره» دیده شوند.

وی همچنین اعلام کرد: از جمله برنامه‌هایی که در آینده مدنظرمان است؛ پخش لایو(زنده) برنامه‌های «شب خاطره» است که اگر توفیقی باشد تا پایان امسال بتوانیم برنامه‌ها را به شکل زنده در اپلیکیشن داشته باشیم.

قدمی در ادامه درباره اینکه آیا برنامه‌های دیگری هم جهت توسعه فضای اطلاع‌رسانی در برنامه «شب خاطره» مدنظر دارید؟ خاطرنشان کرد: ما تاکنون سایت مستقلی برای «شب خاطره» نداشتیم که با رونمایی از این سایت، «شب خاطره» برنامه خود را در قالب گزارش، خبر و گفتگو در سایت رسمی خود اطلاع رسانی می‌کند. ضمن اینکه بیشترین هدف ما برای تحقق این امر، بحث اطلاع‌رسانی و شناساندن برنامه‌های «شب خاطره» به کاربران بیشتری بوده است.

مدیر دفتر برنامه‌های «شب خاطره» با تاکید براینکه خاطراتی که در این برنامه(شب خاطره) بازگو می‌شود، گنجینه‌هایی‌ست که نباید از آنها غافل شد، تصریح کرد: هدف ما این است که این گنجینه‌ها در اختیار کاربران قرار بگیرد تا در محافل مختلف روی آنها بحث شود و همین امر موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

ادامه و حیات برنامه‌های «شب خاطره» از اهداف حوزه هنری است

وی در پاسخ به اینکه چه حجمی از اطلاعات در این اپلیکیشن قرار می‌گیرد و تعداد آثار چه میزان است؟ اظهار کرد: این اپلیکیشن محدودیت نخواهد داشت؛ چراکه فضای ما به گونه‌ای نیست که محدودیت داشته باشیم چون سیاست حوزه هنری ادامه و حیات برنامه‌های «شب خاطره» است و اساسا این برنامه‌ها قرار نیست هیچگاه متوقف شوند، پس یقینا همچنان مطلب برای «شب خاطره» وجود دارد تا بتوانیم وارد این اپلیکیشن کنیم. در حال حاضر از هرکدام از بخش‌های این اپلیکیشن تعداد 150 اثر بارگذاری شده است و حجم زیادی از اطلاعات در نوبت بارگذاری قرار گرفته تا به مرور زمان این اتفاق بیفتد، علاوه بر اینکه ما برای آینده این اپلیکیشن هم محتوا داریم و یقینا برنامه‌های بعدی خودش می‌تواند حجمی را به این اپلیکیشن اضافه کند.

قدمی در ادامه اعلام کرد: با توجه به هفته دفاع مقدس و همچنین ایام محرم در این برنامه، سه رونمایی اعم از اپلیکیشن و سایت شب خاطره و همچنین رونمایی از دو کتاب «برسد به دست خانم ف» و «سایه تاج» اتفاق خواهد افتاد. در این برنامه عزیزانی که در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند، دعوت شده است؛ ضمن اینکه از آقایان دزفولی مدیر عامل شرکت ایرانسل، سید احمد نبوی راوی کتاب «برسد به دست خانم ف»، رحیم افشاری راوی کتاب «سایه تاک» و همچنین خانم صبوری نویسنده هر دو کتاب برای حضور در مراسم دعوت به عمل آمده است. همچنین برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای کودکان و نوجوانان به شکل جداگانه در کنار سالن اجرای برنامه خواهیم داشت تا خانواده‌ها با خیال راحت در برنامه اصلی حاضر شوند.

مدیر دفتر برنامه‌های «شب خاطره» اضافه کرد: این اپلیکیشن که قابلیت بارگذاری تمام برنامه‌های این 25 سال از «شب خاطره» را دارد، پنجشنبه، ششم مهر ماه ساعت 15:30 در تالار سوره حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

مدیر دفتر برنامه‌های «شب خاطره» در پایان از مسئولانی چون؛ محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر،  مرتضی سرهنگی چهره برتر هنر انقلاب، علی کاشفی پور مدیر حوزه هنری دیجیتال، هدایت‌الله بهبودی و دیگر عزیزانی که به گفته وی همیشه از حامیان برنامه «شب خاطره» بودند و همواره تلاش کردند تا روز به روز این برنامه رونق پیدا کند، تشکر کرد.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار