کارشناس ارشد مسائل سیاسی:

شهید حججی رویش اثرگذار فرهنگ دفاع مقدس و عاشوراست

کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: ما امروز رویش‌های فراوانی با توجه به فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس داریم که شهید حججی نمونه‌ای از این رویش‌های اثرگذار در جامعه است که جامعه امروز ما را تکان داد و سبب اتحاد ملی شد.
کد خبر: ۲۵۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ - 27September 2017
شهید حججی رویش اثرگذار فرهنگ دفاع مقدس و عاشوراستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «محمدرضا قوچانی» کارشناس ارشد مسائل سیاسی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در شاهرود برگزار شد، طی سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ماه محرم اظهار داشت: رزمندگان ما دوران دفاع مقدس با اقتدا به فرهنگ عاشورای حسینی در جبهه‌ها حضور یافته و جانفشانی کردند.

وی افزود: فرهنگ حسینی سبب شد تا رزمندگان ما با دستان خالی در برابر دشمنان بایستند و آن حماسه‌ها را خلق کنند که با معادلات و محاسبات دنیوی هیچکدام از آن‌ها قابل تحقق نبود چرا که دشمن ما تا دندان مسلح بود و امکانات ما محدود.

قوچانی خاطرنشان کرد: تمام دنیا به جنگ ما برخاسته بودند و ما تنها بودیم، اما قدرت ایمان و توکل و رهبری‌های امام راحل ما را در برابر شرق و غرب عالم پیروز کرد و وعده الهی در نصرت مستضعفین جهان بروز ظهور نمود.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب دوران دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی این انقلاب است تصریح کرد: دوران دفاع مقدس مظهر شکوفایی استعداد‌های جوانان کم سن و سال ما بود و از این دریا هرچه استخراج کنیم باز ظرفیت دارد و باید بدان توجه نماییم.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه است، مظهر معنویت و دینداری است، مظهر آرمان خواهی است، مظهر ایثار و از خودگذشتگی است، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است، مظهر تدبیر و حکمت است.

وی بیان داشت: در یک کلام می‌توان اینگونه عنوان کرد هشت سال دفاع مقدس مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن‌ها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد.

فرمانده اسبق سپاه شمال‌غرب تهران بزرگ با بیان اینکه جنگ کار پیچیده‌ای است افزود: مدیریت جنگ و فرماندهی جنگ، کار بسیار سنگین و پیچیده‌ای است، این کار را جوان‌های نورس ما در بسیاری از بخش‌ها انجام می‌دادند، این تدبیر، این حکمت، چیز بسیار شگفت آوری است.

وی با تاکید بر حفظ این دستاورد‌ها و نشر آن در بستر جامعه گفت: امروز ما نیز به فرهنگ دفاع مقدس داریم و ما باید از این گنج‌ها و ظرفیت‌های آن برای شکوفایی و پیشرفت استفاده کنیم.

قوچانی با بیان اینکه دشمنان تلاششان امروز تغییر در رفتار و الگوی جامعه است عنوان کرد: باید تلاش کنیم الگو و تفکر حسینی و دفاع مقدس در جامعه روز به روز ترویج و تعمیق پیدا کند و نسل جوان ما آشنا شوند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی متذکر شد: ما امروز رویش‌های فراوانی با توجه به فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس داریم که شهید حججی نمونه‌ای از این رویش‌های اثرگذار در جامعه است که جامعه امروز ما را تکان داد و سبب اتحاد ملی شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار