اولین‌های دفاع مقدس/ 92

حضور نماینده امام در میدان رزم

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، از جمله علمایی است که از اولین روز دفاع مقدس در صحنه حضور داشته است.
کد خبر: ۲۵۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ - 29September 2017
حضور نماینده امام در میدان رزم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، از جمله علمایی است که از اولین روز دفاع مقدس در صحنه حضور داشته است. او خاطرات خویش را درباره اولین روز جنگ و اولین حضور خود در عرصه های نبرد را چنین بیان می کند:

روز 31 شهریور 1359 جنگ با بمباران فرودگاه های کشور و از جمله اهواز آغاز شد. هنگام بمباران، من در مسجد مشغول ادای فریضه ظهر و عصر بودم که صدای انفجاری شنیدم اما از اصل قضیه هیچ اطلاعی نداشتم. بعد از مراجعت به منزل، عزیزی تماس گرفت و چند جا از مراکز نظامی و فرودگاه های کشور را که بمباران شده بود نام برد و گفت معلوم نیست که کودتای داخلی است با چیز دیگری است.

پس از اندکی دوباره تماس گرفت و گفت عراق به ایران حمله کرده است. جنگ که شروع شد نقش من در ابتدا سر زدن به اتاق جنگ لشکر 92 زرهی بود.کسب خبر می کردیم و برای نظامی ها صحبت می کردیم. استاندار وقت هم آقای غرضی بود که روحیه اش خیلی قوی بود. آقای شمعخانی هم فرمانده سپاه اهواز بود و شهید علم الهدی هم از فعالین صحنه بود گاهی هم از خط بازدید میکردیم ولی هنوز خاکریز و سنگر و تشکیلاتی در کار نبود. برای جنگ های پارتیزانی آماده شده بودیم.

مقدار زیادی بنزین در خانه ای ذخیره کرده بودیم که اگر دشمن خدای ناخواسته وارد شهر شد و پمپ بنزین ها را تصاحب کرد مشکلی از جهت سوخت نداشته باشیم. در خانه ها و مساجد مهمات و اسلحه ذخیره کرده بودیم و حتی لباس شبیه به لباس آن ها را مهیا کرده بودیم. ولی تفضل خداوند بالاتر از فکر ما بود. کار به آن جا نرسید و دشمن پشت دروازه های اهواز زمین گیر شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار