اولین‌های دفاع مقدس/ 96

آسایشگاهی برای جانبازان

آسایشگاه ثارالله اولین آسایشگاهی است که برای درمان و استراحت جانبازان نخاعی ایجاد شد.
کد خبر: ۲۵۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ - 30September 2017
آسایشگاهی برای جانبازان

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آسایشگاه ثارالله اولین آسایشگاهی است که برای درمان و استراحت جانبازان نخاعی ایجاد شد.

ایجاد آسایشگاه های جانبازان یکی از مهمترین وظایف بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. آسایشگاه ثارالله در نیمه دوم سال 1360 بر حسب ضرورتی که احساس می شد ایجاد گردید. جانبازانی که در آن بستری شدند عموما از ناحیه نخاع آسیب دیده بودند و اکثر آنان هر دو پا و در بعضی موارد دست هایشان فاقد حرکت بود.

جانبازان به علت آنکه از لحاظ پرستاری به گونه ای خاص می بایست تحت مراقبت قرار بگیرند و مدت بستری شدن آن ها بسیار طولانی و گاهی هم برای همیشه است قبل از تشکیل این آسایشگاه تمام در بیمارستان ها و گاه در منازل خود بستری بودند. با توجه به مدت بستری بودن آن ها که گاهی یک سال تخت بیمارستان را اشغال می کرد و به خاطر نیاز بیمارستان به این تخت ها، بهداری سپاه درصدد آمد آسایشگاهی برای جانبازان دوران دفاع مقدس ایجاد نماید تا بتواند با این کار تخت های بیمارستان را جهت دیگر بیماران آماده کند و کارایی بیمارستان ها را بالا ببرد و در کنار این تصمیم در این فکر بود فکر بود تا آسایشگاهی برای جانبازان نخاعی تاسیس نماید.

ایجاد آسایشگاه ثارالله اولین حرکتی بود که در این راستا شکل گرفت. مکان کنونی این آسایشگاه منزل یکی از سران وابسته رژیم طاغوت بود که در سه طبقه ساخته شده بود. این مکان پس از تجهیز به آسانسور و ایجاد تغییر و تحول در ساختار آن در بهمن ماه سال 1360 افتتاح و با ظرفیت هفتاد تخت در اختیار جانبازان نخاعی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار