سلمانیان از فیلم نامه بدون حامی خود می گوید

«ستاد مشترک» روایتی از تسخیرلانه جاسوسی در انتظار بودجه

کارگران فیلم«پرنده باز» گفت: این طرح به تمام اتفاقات و وقایع ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی و ماجرای تسخیر سفارت لانه جاسوسی می‌پردازد ونقش حضرت امام خمینی(ره) در این جریانات را تبیین می‌کند.
کد خبر: ۲۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ - 25August 2014

«ستاد مشترک» روایتی از تسخیرلانه جاسوسی در انتظار بودجه

به گزارش سرویس فرهنگی دفاع پرس، "عطاالله سلمانیان" کارگردان فیلم «پرنده باز» از نگارش طرحی با عنوان«ستاد مشترک» خبر داد و گفت: مدت زیادی برای نگارش این طرح تمرکزم کردهام تا بتوانم اثر شایستهای را به مرحله تولید برسانم.

وی شرح وقایع و حوادث تسخیر لانه جاسوسی را موضوع فیلمنامه«ستاد مشترک» عنوان کرد: این طرح به تمام اتفاقات و وقایع ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی و ماجرای تسخیر سفارت لانه جاسوسی میپردازد ونقش حضرت امام خمینی(ره) در این جریانات را تبیین میکند.

کارگران فیلم«پرنده باز»از ارائه تصویر جدید از مستشاران آمریکایی خبر داد و تصریح کرد: همچنین تصویر جدیدی از مستشاران آمریکایی که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند را در این طرح ارائه کردم.

سلمانیان یادآور شد: به هر نهاد و ارگانی برای تولید این فیلم سر زدم و همه طرح را خوانده و گفتند طرح خوبی است اما نزدیک به ۲ سال است که هیچ همکاریای در زمینه ساخت آن صورت نگرفته است و هیچ یک از نهادهای سینمایی برای تولید این فیلم پیشقدم نشدند.

وی در پاسخ به این که آیا طرح فیلمنامه «ستاد مشترک» به سازمان سینمایی هم ارائه شده است؟ گفت: در دوره مدیریت حجت الله ایوبی هم من این طرح را به سازمان سینمایی ارائه دادم و آن ها هم استقبال کردند اما تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

کارگردان فیلم «پرنده باز» در ادامه عنوان کرد: ساخت چنین فیلم هایی با مضمون انقلاب اسلامی نیازمند بودجه است و نمی توان با تهیه کننده بخش خصوصی چنین فیلم هایی را تولید کرد.

وی در پاسخ به اینکه چرا این متن در مرحله طرح باقی مانده است؟ گفت: برای نگارش فیلمنامه باید بودجه ای تعریف شود و تا زمانی که هزینه های تولید فیلم فراهم نشود نمی توان کاری از پیش برد. در طول ۲ سال گذشته دست روی دست نگذاشتم و مشغول نگارش طرح فیلمنامه «ستاد مشترک» بودم. این روزها عرصه جدال فرهنگی است و نمی توان در این میدان سکوت کرد و کنار کشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که شرایط ساخت فیلم «ستاد مشترک» هرچه زودتر فراهم شود و نهادهای مربوط من را برای تولید این فیلم یاری کنند.  

«پرنده باز» آخرین ساخته عطاالله سلمانیان است که در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است. حسین یاری، مهران رجبی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار