در پیامی؛

لاریجانی درگذشت «جلال طالبانی» را تسلیت گفت

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۲۶۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ - 04October 2017
لاریجانی درگذشت «جلال طالبانی» را تسلیت گفت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت سیاستمدار کم‌نظیر، رییس‌جمهور سابق عراق، مرحوم آقای جلال طالبانی موجب تأسف و تأثر شد. این شخصیت مبارز عمر خود را صرف آزادی ملت عراق به‌ویژه مردم کردستان عراق کرد. انسانی آگاه و هوشمند که در راستای منافع واقعی مردم کرد عراق، روابط صمیمانه‌ای را با دنیای عرب، جمهوری اسلامی و طوایف مختلف عراقی ایجاد کرد، ایشان در چهره‌ای متعهد و مسئولیت‌پذیر در عرصه سیاسی عراق و منطقه ظاهر شد.

پرچمی بود که حماسه وحدت را به اهتزاز درآورده بود که با سیاست‌ورزی حکیمانه توانست در عراق جدید اختلافات را به دوستی مبدل سازد و چهره‌ای ماندگار از خود بر جای بگذارد. همان‌گونه که در دوران مبارزه در قامت یک انقلابی واقعی ظاهر شد که یاد و نام او در تاریخ کرد، عراق و منطقه هرگز فراموش نخواهد شد.

مرحوم طالبانی که با مردم خود بسیار صادق بود هرگز حاضر نشد از واقعیاتی که منافع کرد در آن بود فاصله بگیرد و مردم را به سراب واهی بکشاند. مردم کرد رهبری از دست دادند که به نظر می‌رسد به این زودی‌ها مانند او را نخواهند یافت.

از جانب خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم، مردم شریف کردستان عراق، همه همرزمان، دوستان به‌ویژه دولت و ملت عزیز عراق تسلیت عرض می‌نمایم و برای آن مرحوم آرزوی غفران از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار