امیر فهمیده قاسم‌زاده:

لزوم تلاش فراگیر برای حفظ تاریخ دفاع مقدس/ ایران یک الگوی مقتدر برای کشورهای منطقه است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه همه باید با هم تلاش کنند تا تاریخ دفاع مقدس زنده بماند، گفت: در بنیاد، سیاست بر این است که ۸۰ درصد کارکنان آن را نیروهای جوان تشکیل دهند، تا در کنار پیشکسوتان دفاع مقدس، ترکیبی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باشند.
کد خبر: ۲۶۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 08October 2017

به گزارش دفاع پرس از لرستان، مراسم معارفه مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، صبح امروز (یکشنبه) با حضور امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان یگان‌های نظامی و مسولان استانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، امیر سرتیپ «محمد فهمیده» طی سخنانی، با بیان اینکه من در این سفر حامل پیام (سلام) رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستم، اظهار داشت: اگر از ۴۰ سال پیش تا به حال تاریخ را ورق بزنیم، نقش لرستان در آن بسیار پررنگ بوده و نمی‌توانیم نقش بی‌بدیل لرستان را نادیده بگیریم.

وی افزود: برای بنده جای توفیق و افتخار است که پنج سال در لشکر ۸۴ لرستان خدمت کرده‌ و زندگی کردم و بهترین خاطرات را از این دوران در سینه دارم.

امیر سرتیپ فهمیده با اشاره به ولایت‌مداری مردم لرستان، گفت: در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس، مردم این دیار، بسیار ولایت‌مدار ظاهر شدند و تلاش اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید ارائه و نشر این خصیصه در سطح جامعه باشد.

وی بیان داشت: طی بازدیدی که امروز از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان داشتم، امید است که این مرکز در سال ۹۷ افتتاح شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بزرگترین و مهم‌ترین توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران را جنگ هشت ساله عنوان و تصریح کرد: جنگ هشت ساله با پشتیبانی بلوک شرق و غرب صورت گرفت که در این مدت با هدایت امام خمینی (ره) و یاران با وفای ایشان، حتی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم.

وی با بیان اینکه پایه‌ریزی اسلامی این انقلاب توسط امام خمینی (ره) صورت گرفت و باعث وحدت در بین نیروهای مسلح، مسئولین و مردم شد، گفت: خدا را شاکریم که تدابیر امام راحل، تضمین کننده هشت سال دفاع مقدس بود که امروز نیز شهید «محسن حججی» و شهدای دیگر مدافع حرم، حاصل آن تدابیر هستند.

امیر سرتیپ فهمیده خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اوج اقتدار خودش را به عنوان یک الگو در منطقه نشان داده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۶۹ کار خود را آغاز کرده است، افزود: این بنیاد به عنوان سیاست‌گذار در حوزه دفاع مقدس، با بیش از ۱۵ قسمت کاری، دست یاری همه را می‌فشارد.
 
همه باید با هم تلاش کنند تا تاریخ دفاع مقدس زنده بماند/ شهدای مدافع حرم حاصل تدابیر امام خمینی (ره) هستند 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه همه باید با هم تلاش کنند تا تاریخ دفاع مقدس زنده بماند، گفت: در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، سیاست بر این است که ۸۰ درصد کارکنان آن را نیروهای جوان تشکیل دهند تا در کنار پیشکسوتان دفاع مقدس، ترکیبی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من مراتب تقدیر و تشکر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همه همکاران را از سرهنگ «یدالله دلارام» مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان اعلام می‌دارم که در طول سه سال مدیریت خود، بسیار دلسوزانه از هیچ تلاشی در راستای نشر آثار دفاع مقدس کوتاهی نکردند و همچنین از امروز به بعد، سرهنگ «حجت ناصرپور» رسما به‌عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان معرفی می‌شود.

در ادامه این مراسم، طی اهدای لوحی از طرف سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سرهنگ «یدالله دلارام» مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تقدیر به‌عمل آمد و حکم انتصاب سرهنگ «حجت ناصرپور» مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان توسط نماینده بازرسی بنیاد، قرائت و به وی اهدا شد.

وظیفه انتقال آثار معنوی شهدا به آیندگان بر دوش بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است

همچنین در این مراسم، «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی - امنیتی استانداری لرستان اظهار داشت: سرهنگ «یدالله دلارام» در طول سه سال مدیریت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان، همیشه دغدغه فرهنگی، بالأخص فرهنگ دفاع مقدس را داشت و شور و حرارت کاری وی برای ما الگو است.

وی افزود: آثار معنوی شهدا را باید به آیندگان انتقال بدهیم و این وظیفه خطیر، به عنوان یک برکت و توفیق الهی، بر دوش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

خجسته‌پور با بیان اینکه مسئولیت ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ماندگاری آثار مادی و معنوی دفاع مقدس برای آیندگان است، خاطرنشان کرد: رزم مردان لرستانی، بیش از آن‌چه شنیدنی باشد، دیدنی است اما ما در انتقال این ارزش‌ها کوتاهی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان لُر، حماسه‌های فراموش نشدنی آفریدند و هیچ‌وقت در مقابل دشمنان در دوران انقلاب سر تعظیم فرود نیاوردند.

مدیران ما باید بصیر باشند/ شهدا مدیران بصیر بودند

در پایان این مراسم، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، طی سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکرم که بعد از ۳۲ سال خدمت در بهترین جلسه عمرم که با حضور رزمندگان دفاع مقدس عطرآگین شده است قرار گرفته‌ام.

وی با بیان اینکه راه تحقق مدیریت صحیح ما، تشخیص حق از باطل است، افزود: مدیران ما باید بصیر باشند تا بتواند راه را به‌خوبی تشخیص دهند.

سرهنگ ناصرپور با اشاره به اینکه آسایش و آرامش امروز ما مرهون فداکاری دلاورمردانی بود که جان خویش را تقدیم کردند، تصریح کرد: شهدا مدیران بصیر بودند که خود را مدیریت کردند و بهترین نتیجه را برای خود و جامعه رقم زدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم این سرمایه عظیم انقلاب، دفاع مقدس، دولت و جامعه اسلامی را حفظ کنیم، لازمه آن مدیریت جهادی برخاسته از گفتمان رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها