با حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد؛

نمایش «آن‌که گفت نه» ویژه دانش‌آموزان به صحنه می‌رود

نمایش «آن‌که گفت نه» با کارگردانی اکبر قهرمانی و با حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ویژه‌ دانش‌آموزان به صحنه می‌رود.
کد خبر: ۲۶۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 14October 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «اکبر قهرمانی» کارگردان نمایش «آن‌که گفت نه» با اشاره به اجرای این نمایش، اظهار داشت: نمایش «آن‌که گفت نه» نوشته‌ عبدالرضا حیاتی و از تولیدات جدید گروه تئاتر نیایش است که در قالب «سوگواره‌ ملی از عاشورا تا اربعین» در کانون‌های فرهنگی بعثت، حر، ابوذر، میثم و شریعتی، ویژه‌ دانش‌آموزان تا 30 آبان‌ماه به صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: این نمایش، داستان آشنایی است که البته برای نسل نوجوان امروز که کمتر این وقایع را شنیده، جذابیت دارد. ما نمایش خود را بر پایه‌ی توسعه‌ تئاتر مردمی و ویژه‌ دانش‌آموزان طراحی کرده‌ایم و از این رو، به درخواست خودمان و با هماهنگی‌هایی که انجام شد، اجرای این نمایش به تناوب در پنج کانون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش به صحنه می‌بریم.

این کارگردان جوان تئاتر افزود: هنر نمایش، هنری تاثیرگذار و چند وجهی است و البته تاثیرات آموزشی و تربیتی آن همواره اثبات شده است. وقتی فرصت و امکانی مهیا می‌شود و نمایشی با حمایت نهادهای فرهنگی همچون حوزه هنری تولید می‌شود، ساده‌ترین کار این است که آموزش و پرورش با ظرفیتی که در اختیار دارد، از این فرصت بیشترین بهره را ببرد. اجرای تئاتر برای دانش‌آموزان علاوه بر تاثیر فرهنگی و آموزشی به بدنه‌ی تئاتر کشور نیز کمک می‌کند. چرا که برای آینده، مخاطبان بالقوه‌ تئاتر تربیت می‌کند.
 
نمایش «آن‌که گفت نه» ویژه دانش‌آموزان به صحنه می‌رود
 
وی همچنین تصریح کرد: لذت عجیبی در اجرای نمایش برای نوجوانان و دانش‌آموزان وجود دارد. در همه‌ دوره‌ فعالیت خود، این‌قدر که از اجرا برای دانش‌آموزان لذت برده‌ام در دیگر فضاهای حرفه‌ای تئاتر لذت نبرده‌ام. من خودم را وامدار کانون‌های دانش‌آموزی می‌دانم و با اجرای نمایش در این مکان‌ها به نوعی ادای دین می‌کنم.

قهرمانی گفت: ای کاش ضرورت اجرای تئاتر برای دانش‌آموزان بیش از پیش از سوی مسئولان آموزش و پرورش درک شود. در طول سال مناسبت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان با کمک و پشتیبانی نهادهایی چون حوزه هنری و اداره کل هنرهای نمایشی، آثار موثری را برای گروه سنی دانش‌آموزان به صورت مستمر تدارک دید. این اتفاق با کمی همکاری نهادهای ذیربط امکان پذیر است.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار