امروز صورت گرفت؛

رونمایی از فصلنامه فرهنگی ـ ترویجی بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت

با حضور اعضای شورا و اعضای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، از فصلنامه فرهنگی این موسسه رونمایی شد.
کد خبر: ۲۶۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 17October 2017
رونمایی از فصلنامه فرهنگی ـ ترویجی بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، در جلسه کارگروه میزهای تخصصی و سازمانی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که پیش از ظهر امروز سه شنبه 25 مهرماه با حضور مسئولین میزهای تخصصی و سازمانی برگزار شد، از پیش شماره فصلنامه فرهنگی- ترویجی بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت رونمایی شد.

فصلنامه فرهنگی ـ ترویجی بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم و موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت منتشر شده است به جمع آوری، تدوین و چاپ نوشته های ، فرهنگی، پژوهشی، ابتکارات، و  مطالب ضروری در حوزه بهداری دفاع مقدس می پردازد.

این فصلنامه می کوشد تا به صورت اختصاصی، اطلاعات جامع و کاملی از اخلاق پزشکی، تاریخچه بهداری رزمی،خاطرات رزمندگان جامعه پزشکی، تاریخ پزشکی و چگونگی امداد و درمان رزمندگان و .... در جنگ‌های مهم تاریخ را به مخاطبانش منتقل کند.

مقالات معتبر و مستند در باب تاریخچه و تحولات دفاع مقدس، فلسفه و آداب آمادگی در حوزه طب و سلامت، تبیین سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس، زندگی نامه و آثار شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس، تاریخچه دفاع مقدس، تحلیل شرایط اجتماعی دوران دفاع مقدس، تاریخچه طب نظامی در اسلام و ایران، فلسفه تاریخ طب، سیر تحولات طب رزمی در تاریخ معاصر، امدادرسانی در جنگ های مهم تاریخ، فرهنگ آمادگی دفاعی، فرهنگ اسلامی سلامت مردم، فرهنگ سازی دفاع عمومی و شخصی، مطالعات فرهنگی – اجتماعی سلامت، مبانی معرفتی و فلسفی اخلاق پزشکی، ادبیات بومی – اسلامی در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، دستاوردها و آثار بهداشت و درمان دفاع مقدس، زمینه سازی نشر دستاوردهای طب از مطالب ارزشمند این فصلنامه است.

این فصلنامه در دو مجلد مستقل و با دو رویکرد متفاوت در زمینه های فرهنگی و علمی پژوهشی منتشر می شود که در حال حاضر پیش شماره فرهنگی آن چاپ و توزیع گردیده است.

فصل نامه در مجلد علمی، پژوهشی خود  برای مخاطبین، علاقمندان و فعالان حوزه های بهداری دفاع مقدس، نکات آموزنده ای از قبیل بهداشت و سلامت، طب رزمی، طب هوا و فضا، طب اورژانس، مراقبت های ویژه، طب فیزیکی و توانبخشی، حوادث غیرمترقبه، فرهنگ و فرهنگ‌سازی سلامت، اخلاق و تاریخ پزشکی و ... را در بر دارد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها